Mic4700 skrev:Osmoseanlæg fra start, for hvorfor forlænge sin indkøring og ha unødigt algehelvede.

Det er det dejlige ved saltvandshobbyen
Hvad gør 5 ppm(milliontedele) Nitrat af forskel når der er fx 100 gram dødt materiale der skal omsættes? Efter min overbevisning - ikke en dart.
Men det skal da stå enhver frit for at brygge osmosevand til formålet - det skal jeg ikke stå i vejen for
Carsten skrev:AndersGS skrev:Carsten skrev:Jeg ville ikke komme så meget som en enkelt dråbe vand i akvariet der ikke har været gennem et osmoseanlæg.
Et er hvad vandværket tester for, men der er mange andre ting i vandet som de ikke måler på. Nu bor du i et område hvor bønderne har en dominerende indflydelse. Og de er nogle svin med pesticider og alt muligt andet de kommer på markerne. Og de ting måles der ikke for på vandværkerne
Der bliver i allerhøjeste grad testet for indholdet pesticider og andet godt som landmændende hælder i jorden, der er krav til indholdet af pesticider og der udføres kontrol som minimum hver 5 år. Formentlig oftere, men det afhænger af det direkte forbrug på boringen.
Muligt at der bliver testet, men resultatet oplyses ikke.
Og vi er vel ikke uenige om at selv den mindste rest er for meget. Og at selv den mindste rest akkumulerer sig i akvariet, når der til stadighed tilføres mere og mere.
Fuldstændig enige, nej men mon ikke man kan få det oplyst hvis man retter henvendelse, jeg kan nu heller ikke se hvad den alm. forbruger skulle få ud af det?
Jeg ville
aldrig bruge alm. hanevand til drift af et koralrevsakvarium, det er noget helt andet. Men til en opstart, er min helt klare holdning er det er fløjtendes ligegyldigt!
Et spændende spørgsmål kunne være hvad der egentlig bliver hevet med ind i vandet via luftskummeren på en stærk trafikkeret gade i det indre København? Nå, mon ikke vi bare skulle holde os til emnet