Igår købte jeg så de sidste mangler herunder pvc fittings mm. Da jeg så kommer hjem og lige vil prøve rør gennemføringen, bliver jeg lidt bleg.
Hullerne er for små.
Jeg tjekker tegningen og kan jo godt se at jeg har skrevet 32mm, men det jeg mente var at der skulle et 32mm igennem. Dermed skulle hullerne have været 43mm. Nå det er jo nok bare min egen fejl, men det ændre desværre ikke på at jeg nu har lidt af en udfordring.
Hullerne er så lavet så de er 35mm og jeg kan jo så godt bruge 25mm gennemføringer.
Spørgsmålet er så hvad F..... Gør jeg? Er der en måde at udregne hvor meget vand der kommer igennem, sammenholdt med tilbageløbet?
Akvariet er på ca 650L og returen er en deltec 4040. Da det er et ret højt akvarie (90cm) er det lavet i 18mm glas
Jeg har fundet en del tråde om det at bore i glas herinde, men det lyder som lidt af et usikkert projekt.
Det ville være en endnu større katastrofe hvis glasset knækkede.
1. Kan jeg nøjes med at lave nedløbet 25mm?
2. Er det realistisk, kan det overhovedet lade sig gøre at få boret hullerne ud til 43mm?
3. Kan man forestille sig at jeg sætter en ekstra overløb på uden på akvariet?
Gode råd er MEGET velkomne, da jeg gerne skulle holde fast i min tidsplan med at få skiftet akvariet i den kommende weekend

Tak