Jeg har købt et 16-50mm F2.8 SSM objektiv til mit Sony A77.
Det skulle jeg ha gjort for længe siden, det er super fedt til at tage billeder af fisk med super lysfølsomhed, hurtig auto fokus og samtidig en smule zoom.
De andre producenter har sikkert et lign. objektiv
palamo123 skrev:Jeg skiftede mit spejlreflek ud med et sony nex kamera. Det bedste jeg længe har gjort. Det betyder også jeg få det med rundt, da det fylder langt mindre. Hvis man har lyst er der også en hav af indstillingsmuligheder.
Anyway - just my 2 cents
Lige det jeg mener - det bedste kamera, er det man har med Nex modellerne er altså også ret lækre..
Wow jeg tråden var død men nej kanon
Jeg har kigget næsten lige så meget på cam det sidste stykke tid som jeg har kigget på sàltvand men er ikke blevet enig med mig selv endnu men jeg har bestemt mig for at gå i en foto butik her meget snart
180x70x65 2xgyre 350 maxspect aeraqua dua ad600 jebao 5000 Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue ATI Essentials pro rollermat
Som andre er inde på, er det egentlig ret ligegyldigt hvilket kamera mærke man vælger. Jeg er selv Nikon-bruger og har været det i mange år, men skulle jeg starte fra ny, ville jeg nok kigge grundigt på Pentax, som laver kamerahuse der tydeligvis er designet til og af fotografer og ikke teknikere. Teknisk er de hverken værre eller bedre end andre mærker, hvilket vil sige, at selv den mindste model sagtens vil kunne opfylde de krav der stilles til akvariefotografering.
M.h.t. om det skal være fullframe / FX eller det "normale" APC-C / DX vil jeg til akvariefotografering klart anbefale det sidste. Den eneste fordel fullframe tilbyder, er en anelse bedre ydelse ved høje ISO værdier, og det betaler man for ved mindre dybdeskarphed.
Kig efter grundmodellerne af DSLR hos Canon, Nikon, Pentax og SONY, inkl. objektiv, så går det ikke helt galt, og der burde være mulighed for at du kan få råd til en god flash, som vist er blevet glemt i debatten hidtil.
Der er efterhånden en del alternative løsninger i forhold til DSLR, men jeg har nu stadig til gode, at se en elektronisk søger der kan følge ordentligt med, når det gælder bevægelige motiver.