Vh

Jeg kan godt måle min NO3, den er bare ret høj. Men min NO2 er 0 ppm.Jerslev skrev:Har du alger? Hvis ja er det grunden til, at du ikke kan måle No3, for den optages af algerne.
Når algerne dør af næringsstofmangel, frigives den optagne No3, og så har du problemet, hvis du sætter fisk i for tidligt. Der skal være så meget liv i stenene, at de kan optage de næringsstoffer, algerne frigiver når de dør - først da kan du sætte fisk i, men et par eremitter kan du sikkert sagtens tilføre - så har du også noget levende at se på, for et tomt akvarium er nu ikke spændende at se på.
Personligt tror jeg ikke på "turbometoder" og mirakelkure, (og har ingen erfaringer med dem) men det er jo en religion, så du skal gøre som du selv mener er rigtigst for dig
Hvorfor lige en S. unimaculatus?Rasmusbh skrev:Jeg kunne super godt tænke mig en one spot foxface. Kan man godt smide den i som den første fisk, den bliver ikke aggressiv over for nye gæster?
Lidt mindre end hvad?? end S. vulpinis - ræveansigt? De er lige store, og man er endda ikke helt sikker på at det ikke er en og samme fisk. blot fra forskellige områder.Rasmusbh skrev:Det er fordi jeg har læst at den er lidt mindre og kræver mindre plads, er dette korrekt? Jeg har nemlig kun 200l...
Grunden til latinske navne er den meget simple at det er hvad fisken hedder. At kalde dem andet er blot med til at forvirre begreberne.Bokelund skrev:Nu er det ikke for at have "nej" hatten påmen jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du bruger latinske betegnelser og skriver tysk.
Det kan da godt være at bare er mig... hehe