Jeg er igang med udskiftning af akvariet og i den forbindelse er jeg ved at lave en ny LED lampe.
Jeg bruger Mean Well ELN 60-48D. Hele lampen indeholder 40 hvide og 40 blå , en 100W hvid og så de farvede. Tanken er at de forskellige farver skal på hver deres driver.
Jeg er dog med de blå dioder løbet ind i den udfordring at jeg troede at jeg kunne sætte 2x10 stk (ialt 20) 3W 350-1000mA på en driver. Det gik bare ikke, da kun halvdelen af dem ville lyse. Det er vel egentlig ikke så mærkeligt, da de vel skal have 2A for at lyse helt op? men jeg er ikke fagmand og har ikke helt styr på hvordan jeg regner den ud?. Hvis der er en der kan en simpel regneregel hører jeg den gerne.
Så fandt jeg denne driver fra et tidligere projekt hvor jeg brugte 10W dioder. Som det ses leverer den 12V, 12.5A og 150W.
Så går spørgsmålet på kan jeg sætte alle mine 40 LED på denne driver? eller måske bare nogle af dem?
Jeg kan selvfølgelig ikke dimme dem som jeg kan med MeanWell driverne, men det må jeg så løse hen af vejen.
Har lige fået et svar der viser at jeg ikke kan bruge denne driver, så spørgsmålet er måske mere, om der er en der ved hvilken driver jeg så skal bruge, vel at mærke så jeg stadig kan dimme??
Med de hvide går det fint med 2X10 3W 700mA selvom driveren kun levere 1.3A.
Håber at høre fra nogle der ved lidt om dette emne

Tak
mvh
Ulrik