Gino skrev:jonas _sandager skrev:Jeg har stem 'andet'. Jeg kører med manuel dosering af noget balling light-lignende fra Brightwell Aquatics. Jeg tilsætter både KH, Ca og Mg og doserer både morgen og aften. Efter hvad jeg kan måle, er mine værdier ret stabile, men jeg har alligevel bøvl med SPS. Om værdiudsving er årsagen er jeg ikke sikker på.
Hej Jonas
Ahh ok.. ja jeg var jo lidt nysgerrig hvad det andet måtte være;-) ja der kan jo være rigtigt mange ting der gør at sps ikke trives og jeg kender ikke rigtigt det produkt der så der skal jeg ikke gøre mig klog;-) men selvfølgelig så stabile værdier som muligt er at forestrække
MVH
Jeg har faktisk først stemt efter du stillede spørgsmålet, så du har ikke 'rigtigt' fået et svar endnu

Så vidt jeg kan læse mig til, er produktet bare en dyr version af ballingpulveret, så jeg tror ikke der er noget hokus pokus med det. Jeg er vist bare for magelig til at købe stort ind.
Men når nu vi er ved det, kan I så, jer der kører balling, fortælle mig hvor tit I doserer? Altså hvor tit kører jeres doseringsmaskine? Jeg er interesseret i at vide det, for at finde ud af hvor stor forskel det gør, at jeg doserer manuelt.