Har 2 paletkirurg og 1 gul og en brun.
De har gået fint sammen i mere end 1 år, men nu er den gule blevet aggressiv, og jager de andre.
Det har resulteret sig i at den ene palet har gemt sig under den største sten i akvariet.
Jeg troede den var død da jeg opdagede den efter 5 dage men kunne kun se halen, så jeg besluttede mig for at få fat i den og smide den ud, da jeg var nervøs for værdierne.
Den blev godt nok hidsig og fejlede tilsydenladende ikke noget, men jeg lagde den i sumpen hvor den igen ligger under en sten på andet døgn.
Hvad sker der?
Ved godt de er underlige, men...?
Skal jeg af med den, eller kan den komme i akvariet igen?
Palet gemmer sig
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Paletkirurgerne reagerer ret tit underligt på ændringer i deres miljø. Hver gang jeg vender en sten i min balje, ser jeg ikke paletten det næste døgn. Den ligger - som du også beskriver - klemt ind under en sten et sted og gemmer sig.
Det er nogle underlige fisk...
Lad den komme lidt til hægterne og hvis den ellers har det udemærket, ville jeg ikke have betænkeligheder ved at smide den tilbage i baljen.
Men hold nu øje med, at den gule ikke tager for hårdt fat i den. Ellers ender den bare med at dø for dig.
Måske du skulle putte den gule i karantæne et stykke tid ?
/Kim
Det er nogle underlige fisk...
Lad den komme lidt til hægterne og hvis den ellers har det udemærket, ville jeg ikke have betænkeligheder ved at smide den tilbage i baljen.
Men hold nu øje med, at den gule ikke tager for hårdt fat i den. Ellers ender den bare med at dø for dig.
Måske du skulle putte den gule i karantæne et stykke tid ?
/Kim
- Jalockin
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 3200 Helsinge
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Helsinge
desuden kan det være "farligt" at sætte den aggresive fisk i karantæne, da den skal være i karantæne i en god tid vil den territorie forsvinde og de andre fisk vil overtage dette, og når den så kommer tilbage vil den ikke være særlig velkommen så det kan gå galt - sådan er det ihvertfald med ferskvand, kunne forestille mig at det måske er lidt være i saltvand da fiskene er lidt mere teritoriale
360L under planlægning