Men det betyder så også frem over jeg har meget lidt penge at gøre med hver måned, så der kommer nok desværre ikke så meget nyt i baljen

Nå jammen jeg købte jo et meget billigt akvarium, og ja med det også et kæmpe projekt, for bordet var et man havde lavet på stedet som en viderebygning af et købt akvarie bord, hvor akvariet allerede stod på og kørte (sådan ser det ihvertfald ud) så der var maling på glasset, og bordet var halvt malet, og da det skulle pilles ned var det med sav

Nå jammen det første jeg gik i kast med var derefter lampen, det er ret rodet og der var sprunget nogle LED, men det skulle havde været:
24 stk. CREE XP-G R5 Cool White 3W.
24 stk. CREE XR-E Royal Blue 3W.
som styres af
4 stk. Mean Well ELN-60-48D dimmable driver
det er 6 hvide LED der er sprunget og da det er rimeligt jævnt har jeg valgt ikke at gøre mere ved det, da det blå gerne må være mere dominerende, men her er et billede, efter jeg havde fået løst knuderne i ledningerne, så der nu er bare en lille smugle orden

Men efter jeg så havde gjord heatzinks og blæsere rent (eller det der viste sig at være blæsere, de var godt kamufleret i et ordentligt lag støv) er jeg da så småt kommet igang med et bord

Da jeg ikke vil havde en støtte ned i miden på forsiden af skabbet har jeg valgt at lave den i 95*45 lægter, det burde være holdbart nok

Også skal der da lige testet med noget udstyr, skal jo se om det dur ikke, og nu har jeg købt mig ret fattigt i det

Da jeg mener jeg sparede en del på at købe akvariet kunne jeg jo godt lidt kompensere for at skulle købe lidt ekstra udstyr, så købte:
Grotech 110 CA reaktor
Magnet ventil
2 kg co2 bytteflaske + diverse fittings/ventiler.
Vario blue 2 pumpe, som føder reaktoren.
Arm medie groft + fint
Grotech magnesium buffer til reaktoren.

Skummeren er en Schuran Jetskim 150 og den fulgte med til akvariet

og returpumpen fulgte også med akvariet Aquagigant 2100

Nå jammen så er der kigget nok på udstyr, der mangler stædig en PH controler til kalkreaktoren, men denne er bestilt hjem, så skal jo havde leget noget mere på et tidspunkt

Jammen så videre med skabet:

Kanten går lige nu 12 centimeter op på akvariet, så kommer der 1-2 cm flamingo i, også fyldes der sand op inde i akvariet til kant højde, således kan man ikke se DSB

Så kommer det jeg nok er mest spændt på hvordan folder sig ud, har da forsøgt med at lave min egen baggrund, og er virkeligt nervøs for den ikke holder nok sammen, men må jeg se, skal ned på værkstedet imorgen til aften

Det er så langt jeg er nået indtil nu, mere vil komme løbende som projektet skrider frem, planen er det skal stilles op den 1/3