ubudne gæster
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2013
ubudne gæster
har to akvarier og de har kørt et godt stykke tid begge to, og begge fyldt med levne sten og koraller,
i det ene opdagede jeg for en mdr. siden at der pludselig var en temmelig stor orme lignende fætter ca. 12cm , fandt senere ud af det var en børsteorm,
for to dage siden så jeg så skyggen af et eller andet væmmeligt dyr i det andet akvarie, da jeg kun nåede at se skyggen af den kan jeg ikke give det fulde signalement, men den mindede om en blanding mellem en fugle edderkop krabbe og en lille blæksprutte,
blæksprutten var mere måden den forsvandt på, jeg kan se den har bosat sig i et stort dybt hul i en sten og kan se den når jeg lyser derind med en lygte, på et tidspunkt så det ud som om den havde to øjne som en krabbe.
da det ikke er noget jeg selv har købt må det jo alt andet end lige være noget der er kommet med de levne sten går jeg ud fra, størrelsen er ca. 2 - 3 cm
er der nogen der har et bud på noget.
i det ene opdagede jeg for en mdr. siden at der pludselig var en temmelig stor orme lignende fætter ca. 12cm , fandt senere ud af det var en børsteorm,
for to dage siden så jeg så skyggen af et eller andet væmmeligt dyr i det andet akvarie, da jeg kun nåede at se skyggen af den kan jeg ikke give det fulde signalement, men den mindede om en blanding mellem en fugle edderkop krabbe og en lille blæksprutte,
blæksprutten var mere måden den forsvandt på, jeg kan se den har bosat sig i et stort dybt hul i en sten og kan se den når jeg lyser derind med en lygte, på et tidspunkt så det ud som om den havde to øjne som en krabbe.
da det ikke er noget jeg selv har købt må det jo alt andet end lige være noget der er kommet med de levne sten går jeg ud fra, størrelsen er ca. 2 - 3 cm
er der nogen der har et bud på noget.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: ubudne gæster
Det lyder meget sandsynligt at det er en søknæler.
De sten der er i akvariet, er det "friske" sten fra en forhandler?
De sten der er i akvariet, er det "friske" sten fra en forhandler?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
de sten jeg har er ikke nye sten ved ikke hvor gamle, men kun at det er levne sten,
jeg har nu set den igen her til aften og er nu mere sikker på det måske er en krabbe art i mini format, den er lodden og ca. 2 til 2,5 cm.
jeg har nu set den igen her til aften og er nu mere sikker på det måske er en krabbe art i mini format, den er lodden og ca. 2 til 2,5 cm.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Gorilla krabbe?

I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
hmm, ja den kunne faktisk godt minde om den bortset fra farven,
den jeg har set er gråsort.
den jeg har set er gråsort.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Så må du se om du kan lave en lille fælde og fange den i.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
kiggede lige lidt på Google om gorilla krabber, og faldt over dette billede og den kan faktisk godt minde om den både i størelse og farve.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
hvis det er den er den så skadelig på nogen måde,
og hvor kommer sådan en fætter fra, er den kommet med stenene,
og hvor kommer sådan en fætter fra, er den kommet med stenene,
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
den er kommet med stenene når krabber bliver for store er der risiko for de nakker fisk om de går i koreller ved jeg ikke du kan evt tage en skrugetrækker og nak den mens den sidder i hullet i stenen men det bedste er af få den ud af vandet selvf så forerener den ikke
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
En lille krabbe på 2-3 cm, kan ikke forurene vandet. Der er ganske meget skjold, og ikke meget kød i den.Johnny skrev:den er kommet med stenene når krabber bliver for store er der risiko for de nakker fisk om de går i koreller ved jeg ikke du kan evt tage en skrugetrækker og nak den mens den sidder i hullet i stenen men det bedste er af få den ud af vandet selvf så forerener den ikke
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 11
bliver nok svært den er mega sky, forsvinder så snart man er i nærheden,
er den et problem.??
er den et problem.??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
I den størrelse nok ikke et problem men det kan den blive.