Hej!
I forbindelse med at jeg startede et lille Fluval Chi 25l op som saltvand, har jeg købt 2 små klovnefisk. Jeg blev anbefalet at have 2, da de ellers kan blive ensomme. Problemet er bare, at denne ene (den orange) skræmmer den anden (den gule) ned bag stenene. Når den gule bliver "angrebet" (den bliver ikke bidt men puffet), så laver den underdanige vibrationer. Den kan godt få lov til at svømme lidt rundt, men ikke særlig langt tid af gangen. Vil det gå over med tiden (jeg har haft dem i 2 uger), eller skal jeg komme af med den ene af dem?
Hilsen Casper
Dårlige vibrationer mellem mine klovnefisk
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Dårlige vibrationer mellem mine klovnefisk
Jeg vil mene at du skulle komme af med begge 2. 2 fisk godt nok ikke så store endnu, men akvariet er et lille bitte et af slagsen.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
Ja de skal vidst bare videre. Vil mene 60l er minimum desværre.
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Er det 2 af samme slægt, så de skulle danne par, eller er det 2 forskellige arter, som i stedet vil kæmpe om territoriet?
Det kunne godt lyde, som om det sidste er tilfældet, når de har forskellige farver.
Så sælg begge og køb et par som har dannet par (han og hun) i stedet for.
Det kunne godt lyde, som om det sidste er tilfældet, når de har forskellige farver.
Så sælg begge og køb et par som har dannet par (han og hun) i stedet for.
Ole M. Thomsen, Hillerød.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2900 Hellerup
- Saltvand siden?: 2014
De er samme slægt. Denne ene er bare en smule gul. De slås heller ikke hele tiden. Det er kun en gang imellem, at den orange puster sig op over for den anden. Man skulle næsten tro, at den orange er hunnen, med de humørsvingninger 

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8220 Brabrand
- Saltvand siden?: 2009
Bare fordi de er samme slags danner de ikke nødvendigvis par. Måske har du købt 2 hunner, og så kommer de aldrig til at enes. Hvis de er meget små er det formentlig intetkøn og så slås de om hvem, der skal være hunnen (den stærkeste).
Men jeg vil også anbefale dig at komme af med begge 2. 25L er ikke meget svømmeplads og vandkvaliteten er svær at holde i top...
Men jeg vil også anbefale dig at komme af med begge 2. 25L er ikke meget svømmeplads og vandkvaliteten er svær at holde i top...