Hammer Koral og Cirkulation
- djwallem
- Eremit krebs
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Hammer Koral og Cirkulation
Hej Eksperter
Jeg kan ikke forstå at efter jeg har tilføjet en Tunze 6015 Cirkulations pumpe mere i mit 120 Liters Aquael Reefmax, at min ellers så flotte udfoldet hammerkoral har trukket sig sammen ..... Har ellers sørget for den står det mindst strømfuldte sted i "baljen" nogle gode råd, skal jeg fjerne den ene tunze 6015, og kun kører med en , syntes måske selv bare det er lige i det mindste, men hvis ikke min flotte hammerkoral syntes om det så, er der jo ikke andet for ....
Hilsen den fortvivlede
Jeg kan ikke forstå at efter jeg har tilføjet en Tunze 6015 Cirkulations pumpe mere i mit 120 Liters Aquael Reefmax, at min ellers så flotte udfoldet hammerkoral har trukket sig sammen ..... Har ellers sørget for den står det mindst strømfuldte sted i "baljen" nogle gode råd, skal jeg fjerne den ene tunze 6015, og kun kører med en , syntes måske selv bare det er lige i det mindste, men hvis ikke min flotte hammerkoral syntes om det så, er der jo ikke andet for ....
Hilsen den fortvivlede
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Hammer Koral og Cirkulation
Kan det ikke bare være tilfældet at den har trukket sig sammen? Hvornår smed du pumpen i?
Morten
- djwallem
- Eremit krebs
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
For en 5 dage siden, men har også rokeret lidt rundt på et par sten, så kan godt være den er blevet " tøse-sur "
Men vil være træt af at miste den ........

Men vil være træt af at miste den ........
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2013
En af mine står i ret meget strøm, og den er foldet rigtig godt ud!
Kan det ikke tænkes, at den har for lidt cirkulation?
Kan det ikke tænkes, at den har for lidt cirkulation?
- djwallem
- Eremit krebs
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Jeg har 2 x Tunze 6015 Nanostream , og det er godt gang i strømmen i baljen... Så syntes sgu der er strøm no..... Bare underligt at den har trukket sig sammen nogle dage nu... Håber sgu ikke der er noget galt.. Må vist heller lige måle værdier iaften...
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Mit er et 90 liters med 1 tunze 6015, en lille 320l/t pumpe, der peger ind i stensætningen(for en sikkerheds skyld) og en 1200l/t returpumpe fra den interne sump.
Hammeren står 4-5cm fra udblæsningen fra returen(nogle cm under, selvfølgelig) og har det som sagt godt.
Og jeg tror ikke, at det er vandværdiernes skyld
Der er 5 fisk og kun en meget lille skummer, nemlig...
Hammeren står 4-5cm fra udblæsningen fra returen(nogle cm under, selvfølgelig) og har det som sagt godt.
Og jeg tror ikke, at det er vandværdiernes skyld

Der er 5 fisk og kun en meget lille skummer, nemlig...
- djwallem
- Eremit krebs
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Okay, hmmmmm må lige vente og se hvad der sker de næste par dage ....
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Det er forresten en paraancora og den står 7cm under et 24W's P4 rør.
Og den står nok lidt længere fra udblæsningen, nu hvor jeg kigger igen.
Og den står nok lidt længere fra udblæsningen, nu hvor jeg kigger igen.
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Hammer koraller godt klare meget blæs bare ikke direkte eller for samme retning konstant. Det skal være skiftende flow så kan de fleste af dem klare en del blæs.
Men ja prøv at måle værdierne for nu kan godt have fået vivlet skidt op da der er kommet meget blæs i baljen.
2x6015 er kun ca. 30 gange, da jeg havde et rsm130 havde jeg 1x6015 1x6025 2x600 ltr, men igen det kommer også af på hvordan det er indrettet
Men ja prøv at måle værdierne for nu kan godt have fået vivlet skidt op da der er kommet meget blæs i baljen.
2x6015 er kun ca. 30 gange, da jeg havde et rsm130 havde jeg 1x6015 1x6025 2x600 ltr, men igen det kommer også af på hvordan det er indrettet
- djwallem
- Eremit krebs
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Syntes der er meget blæs på i baljen
Syntes det vil være voldsomt at sætte mere deri .... men bliver den ved med at være trukket sammen, må jeg bytte lidt rundt på positionerne af de par 6015 er ...
Jeg har bare oprettet det med en simpel stenopsætning, kan lige prøve at smide et billede op, så kan det være eksperterne kan anbefale position af nanostreamerne .....

Syntes det vil være voldsomt at sætte mere deri .... men bliver den ved med at være trukket sammen, må jeg bytte lidt rundt på positionerne af de par 6015 er ...
Jeg har bare oprettet det med en simpel stenopsætning, kan lige prøve at smide et billede op, så kan det være eksperterne kan anbefale position af nanostreamerne .....