Mine snegle er væk...
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Mine snegle er væk...
Mine snegle er næsten helt væk, det er efterhånden sjældent jeg ser en, hvilket har undret mig meget.
I går så jeg at min klovnefiskehun svømmede rundt med et sneglehus i munden - kan det være dem som tager sneglene?
Det er et par sorte klovnefisk jeg har.
Desuden har jeg et par Firetails gående, som jeg egentlig havde mistænkt for at være sneglespiserne, men nu er jeg i tvivl.
Er der nogen der ved, hvilke fisk, som kan finde på at tage snegle - jeg troede ikke at fisk kunne spise snegle, når de er beskyttet i deres hus.
jeg har forresten et par store Banded Brittlestar, men havde den opfattelse at de kun spiser madrester fra bunden.
I går så jeg at min klovnefiskehun svømmede rundt med et sneglehus i munden - kan det være dem som tager sneglene?
Det er et par sorte klovnefisk jeg har.
Desuden har jeg et par Firetails gående, som jeg egentlig havde mistænkt for at være sneglespiserne, men nu er jeg i tvivl.
Er der nogen der ved, hvilke fisk, som kan finde på at tage snegle - jeg troede ikke at fisk kunne spise snegle, når de er beskyttet i deres hus.
jeg har forresten et par store Banded Brittlestar, men havde den opfattelse at de kun spiser madrester fra bunden.
Ole M. Thomsen, Hillerød.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
Re: Mine snegle er væk...
hvordan ser en firetail ud?
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Billede af mit Firetail-par.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
De fisk som du kalder ildhaler, er ikke dem som normalt omtales sådan.
Den som kaldes ildhale hedder Nemateleotris magnifica
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... nifica.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dine fisk hedder Nemateleoris decora. Dine fisk er sådan ca dobbelt så dyre som de andre. Og jeg håber du er bekendt med at de meget tit har det med at springe ud af akvariet.
Den som kaldes ildhale hedder Nemateleotris magnifica
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/ ... nifica.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dine fisk hedder Nemateleoris decora. Dine fisk er sådan ca dobbelt så dyre som de andre. Og jeg håber du er bekendt med at de meget tit har det med at springe ud af akvariet.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Jeg vidste godt de hed Nemateleotris decora, men regnede med at de under et blev kaldt Ildhale eller Firetail.
De kan ikke springe ud af mit akvarium, der er låg på.
Jeg har iøvrigt aldrig set dem ved overfladen, altid kun ved bunden. Oftest i hulerne i stenene.
Synes de er ret flotte og alle pengene værd. Jeg har forstået at det er ret svært at få dem til at danne par, så jeg har åbenbart været heldig.
Jeg har iøvrigt aldrig set dem ved overfladen, altid kun ved bunden. Oftest i hulerne i stenene.
Synes de er ret flotte og alle pengene værd. Jeg har forstået at det er ret svært at få dem til at danne par, så jeg har åbenbart været heldig.
Senest rettet af omt man 3. feb 2014 21:06, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
De kan gå sammen i meget lang tid, for lige pludseligt at bo i hver sin ende af akvariet.omt skrev:Jeg vidste godt de hed Nemateleoris decora, men regnede med at de under et blev kaldt Ildhale eller Firetail.
Skulle i øvrigt ikke være umulige at få til at yngle