Opstarts alger og skimmer usikkerhed.

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Rasmusbh
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
11
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2014

Opstarts alger og skimmer usikkerhed.

Indlæg af Rasmusbh »

Jeg har endelig fået et saltvands akvarie stablet på benene og der er her på 11 dagen begyndt at være synlige alger.
Dag 11(2).JPG
Jeg har en Tunze 9004 skimmer. Da jeg først satte den til skimmede den bare der ud af og fyldte koppen i løbet af halvanden dag. Efterfølgende skruet jeg lidt ned for luftindtaget, det var åbenbart ikke så smart for det var som om at den gik lidt i stå, den fylde derefter kun koppen 1/10 del og ellers var det bare som om at skummet aldrig rigtig kom højt nok op til at flyder over i koppen. Jeg har nu åbnet helt op for luftskruen og det går lidt bedere, meeeen sys nu stadig at det tar lang tid at fylde skimmer koppen i forhold til i starten hvor den nærmest fylde koppen i løbet af et døgn.

Er dette normalt eller drille skimmeren mig?

Vh
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Opstarts alger og skimmer usikkerhed.

Indlæg af Kewin »

De fleste skummere har en indkøringsperiode som sagtens kan vare op mod 2 uger så vidt jeg ved. Men hvis den fylder koppen 1/10 om dagen vil jeg da ikke mene at det er 'lidt'.
/Kewin - 160L
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Mikki »

Har selv lige modtaget sammen model igår. den skummer derud ad efter lidt justering. men hvis jeg følger den linje der er sat på den køre den ik så godt, prøv at sætte den så rillerne til vand indtaget kun lige er under vand og kig imorgen om problemet ik er løst ;) husk at lade luft slangen være fuldt åben
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Rasmusbh
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
11

Indlæg af Rasmusbh »

nej ikke umiddelbart, det var bare fordi den startede så 'voldsomt' ud med af fylde koppen på halvandet døgn. :)
Og så ville jeg lige høre da det er min første omgang med skimmere, og fordi jeg syntes at jeg har lidt 'film' i overfladen på trods af at det ene powerhead bryder overfladen. :happy:
Rasmusbh
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
11

Indlæg af Rasmusbh »

Mikki skrev:Har selv lige modtaget sammen model igår. den skummer derud ad efter lidt justering. men hvis jeg følger den linje der er sat på den køre den ik så godt, prøv at sætte den så rillerne til vand indtaget kun lige er under vand og kig imorgen om problemet ik er løst ;) husk at lade luft slangen være fuldt åben
Super :clap:

Jeg prøver at rykke den lidt længere 'ned' i vandet for lige nu er overfladen i midten af mine riller… Og jeg har åbnet HELT op for luftslangen igen, det gjorde jeg i går morges. :happy:
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"