Hej Birman.
Sur røv med dine
fisk. Jeg håber da virkeligt for dig at du får reddet resterne

Jeg har selv den tommelfingerregel, at når jeg kommer noget nyt i akvariet, så gør jeg det først efter at have undersøgt det forholdsvist grundigt, og det gælder både
koraller,
fisk,
kemi og pumper. Selv om de fleste forhandlere er ærlige mennesker og nogle endda også meget vidende omkring akvarier, må man aldrig glemme at de står i deres butik, og som hovedmål har at sælge os deres produkter og at de muligvis ikke har personlig erfaring med lige netop det produkt man står og vil købe. Sagt med andre ord er de jo også kun mennesker, og jeg vil da heller ikke selv kunne sige mig fri for en gang imellem at blive grebet af en idé, og derved få den solgt lige vel godt. Derfor er det alt andet lige bedre at have undersøgt sagen fra uvildig hånd først

..og nok om det.
Nu vil jeg nødig spille ekspert, for det er jeg ingenlunde. Men hvis jeg var dig, ville jeg nok vente med at komme
fisk i igen. Som en anden har sagt i tråden, viser akvariet jo tegn på at være i gang med en indkøring, igennem de brune
alger. Det er ganske muligt at akvariet godt kan bære de nye
fisk, men én ting er sikkert, og det er at forsigtighed og tålmodighed aldrig har været skidt for en balje. Ud fra den tanke ville jeg derfor slå koldt vand i blodet, og vente til algerne var forsvundet helt af sig selv, og så tage den derfra. Ganske som hvis du var startet helt fra bunden af igen - hvilket du jo på sin vis også er.
Som sagt, så lad være med at tage det her som et direkte råd, men mere som mine tanker om hvad jeg selv ville gøre. Hvad det så end måtte være værd