Jebao WP40 virker stadig ikke, pumpe søges.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Jebao WP40 virker stadig ikke, pumpe søges.
Hej - så har jeg igen brug for lidt teknisk rådgivning.
Jeg købte for 2 måneder siden en Jebao WP40 her på forum (kinaudgaven).
Jeg tog på 3 ugers ferie og da jeg kom hjem virkede den ikke.
Jeg har renset den og sikret mig at rotoren kører frit.
Når jeg sætter strøm til, står rotoren og giver et lille ryk hver gang den får en impuls fra styreenheden.
Hver gang styreenheden giver impuls til powerheaden, lyder der en højfrekvent summen fra strømforsyningen.
Er der nogen el-nørder, som kan give et bud på hvad jeg skal gøre for at få liv i kineseren igen?
Jeg købte for 2 måneder siden en Jebao WP40 her på forum (kinaudgaven).
Jeg tog på 3 ugers ferie og da jeg kom hjem virkede den ikke.
Jeg har renset den og sikret mig at rotoren kører frit.
Når jeg sætter strøm til, står rotoren og giver et lille ryk hver gang den får en impuls fra styreenheden.
Hver gang styreenheden giver impuls til powerheaden, lyder der en højfrekvent summen fra strømforsyningen.
Er der nogen el-nørder, som kan give et bud på hvad jeg skal gøre for at få liv i kineseren igen?
Senest rettet af omt man 10. feb 2014 16:47, rettet i alt 1 gang.
Ole M. Thomsen, Hillerød.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Re: Jebao WP40 virker ikke.
Min gik ned med sammen deffekt i sidste uge ;(
kan ikke løse problemet, men har en kammerat der siger at det kan være strøm forsyningen der er noget med. eks virker det som om der kommer strøm til den. men at den køre imod. altså at 2 magneter eks køre og den 3 stopper. kan køre min 1 omgang og så stopper den igen.
det er her det bliver træls med kina desværre. hvis du finder en løsning så skriv lige
kan ikke løse problemet, men har en kammerat der siger at det kan være strøm forsyningen der er noget med. eks virker det som om der kommer strøm til den. men at den køre imod. altså at 2 magneter eks køre og den 3 stopper. kan køre min 1 omgang og så stopper den igen.
det er her det bliver træls med kina desværre. hvis du finder en løsning så skriv lige
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Geografisk sted: Ringe
Det kunne sagtens være strømforsyningen. Prøv at tage en en anden strømforsyning, evt fra en gammel laptop (skal bare være mellem 12 og 24V DC), og sæt i.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Christopher Lolk Andersen
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Jeg har lige prøvet med en anden strømforsyning - samme problem. Strømforsyningen var ikke så kraftig, så bevægelsen i rotoren var mindre og summelyden fra strømforsyningen svagere.
Det kunne vil tyde på at det er kontrolleren, som er problemet?
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Jeps har lige prøvet det samme. virker som om det er den du kan stille styrke/bølger på der er problemet;(omt skrev:Jeg har lige prøvet med en anden strømforsyning - samme problem. Strømforsyningen var ikke så kraftig, så bevægelsen i rotoren var mindre og summelyden fra strømforsyningen svagere.

- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
fra kontrolleren og fra mod pumpen er det jo 3 stiks. kan det være den ene af de 3 der er røget og derfor ikke får den ikke rotations effekten på magneterne?

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
På fish-streets hjemme side er der noget om en ny controller til den pumpe.
http://www.fish-street.com/jebao_wp-40_ ... gory_id=35" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fish-street.com/jebao_wp-40_ ... gory_id=35" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Kan godt se de andbefalder uk version. der er ingen pris på derinde er den så gratis?Carsten skrev:På fish-streets hjemme side er der noget om en ny controller til den pumpe.

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Du skal vælge på dropdownlisten.......Mikki skrev:Kan godt se de andbefalder uk version. der er ingen pris på derinde er den så gratis?Carsten skrev:På fish-streets hjemme side er der noget om en ny controller til den pumpe.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Bingocaller skrev:Du skal vælge på dropdownlisten.......Mikki skrev:Kan godt se de andbefalder uk version. der er ingen pris på derinde er den så gratis?Carsten skrev:På fish-streets hjemme side er der noget om en ny controller til den pumpe.

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Tak - så har jeg bestilt en ny controller hos Fish-street. Håber det virker.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Skriv lige når du har modtaget den om det virker og fuld pris du må have givet for den. så skal jeg nemlig os have bestilt enomt skrev:Tak - så har jeg bestilt en ny controller hos Fish-street. Håber det virker.

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
Hvis det er den du købte af mig beklager jeg meget, jeg har kun brugt den i to dage hos mig, købte den dog af en anden herinde fra og den fungerede fint hos mig,dog var den for kraftig. Hvis du skriver en PM med kontonummer osv eller mobile pay, så overføre jeg halvdelen af prisen på den nye controler. Håber den kommer til at virke. Vh Rasmus.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
God stilpasex skrev:Hvis det er den du købte af mig beklager jeg meget, jeg har kun brugt den i to dage hos mig, købte den dog af en anden herinde fra og den fungerede fint hos mig,dog var den for kraftig. Hvis du skriver en PM med kontonummer osv eller mobile pay, så overføre jeg halvdelen af prisen på den nye controler. Håber den kommer til at virke. Vh Rasmus.

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
+pasex skrev:Hvis det er den du købte af mig beklager jeg meget, jeg har kun brugt den i to dage hos mig, købte den dog af en anden herinde fra og den fungerede fint hos mig,dog var den for kraftig. Hvis du skriver en PM med kontonummer osv eller mobile pay, så overføre jeg halvdelen af prisen på den nye controler. Håber den kommer til at virke. Vh Rasmus.

dig vil jeg til en hver tid handle med

-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Saltvand siden?: 2009
Gør det. Rasmus er ærligheden og stabiliteten selv. Modsat mig, forstår han faktisk at sælge varen på en god og hjælpsom måde. Mvh Dan, nu helt uden bandeord?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Du kan jo godt, DanTykki skrev:Gør det. Rasmus er ærligheden og stabiliteten selv. Modsat mig, forstår han faktisk at sælge varen på en god og hjælpsom måde. Mvh Dan, nu helt uden bandeord?

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Hej Rasmus.
Ja det var den jeg købte af dig, den har virket fint i 3-4 uger. Controlleren er ikke særligt dyr omkring 110 kr. inkl. forsendelse. Så du skal ikke betale noget.
Men flot tilbud tak for det....
Det er en forretningsmoral som jeg selv har praktiseret, hvor jeg har taget varer retur, som køber alligevel ikke ville have.
Modsat er jeg også blevet snydt groft da jeg købte en fosfatreaktor - dvs. jeg fik kun beholderen og da jeg var færdig med at købe de manglende dele havde jeg betalt, hvad der svarede til en helt ny. Sælger reagerede hverken på PB eller telefon, så ham "Anders And" snød helt bevidst.
Ja det var den jeg købte af dig, den har virket fint i 3-4 uger. Controlleren er ikke særligt dyr omkring 110 kr. inkl. forsendelse. Så du skal ikke betale noget.
Men flot tilbud tak for det....

Det er en forretningsmoral som jeg selv har praktiseret, hvor jeg har taget varer retur, som køber alligevel ikke ville have.
Modsat er jeg også blevet snydt groft da jeg købte en fosfatreaktor - dvs. jeg fik kun beholderen og da jeg var færdig med at købe de manglende dele havde jeg betalt, hvad der svarede til en helt ny. Sælger reagerede hverken på PB eller telefon, så ham "Anders And" snød helt bevidst.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Saltvand siden?: 2009
Jo da Anders, jeg er jo også blevet forklaret på bedste pædagogisk vis hvordan jeg skal opføre mig, så evt bløddyr, åh jeg mener søde folk ikke bliver trådt over tæerne. Pis med mig, Rasmus er en hædersmand.
- Ank19823
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Geografisk sted: Klokkerholm
Rigtig god stilpasex skrev:Hvis det er den du købte af mig beklager jeg meget, jeg har kun brugt den i to dage hos mig, købte den dog af en anden herinde fra og den fungerede fint hos mig,dog var den for kraftig. Hvis du skriver en PM med kontonummer osv eller mobile pay, så overføre jeg halvdelen af prisen på den nye controler. Håber den kommer til at virke. Vh Rasmus.

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
Det var nu heller ikke for at få venner jeg tilbud det
jeg ved bare selv hvor ærgerlig man bliver hvis man køber noget brugt der så viser sig at være i stykker allerede fra starten, bin there don that. Håber du får den til at virke. Så er det en forholdsvis billig rep jo, men stadig ærgerligt det kræver ekstra energi på noget man bare regnede med fungerede. Vh Rasmus.

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Re: Jebao WP40 virker stadig ikke, pumpe søges.
Jeg har i dag modtaget en ny controller.
Det virker stadig ikke, så det må være pumpen det er galt med.
Er der nogen som har en Jebao pumpe de vil sælge, som kan monteres på det runde trebenede stik på controlleren?
Evt. nogen, som mangler en Jebao controller?
Det virker stadig ikke, så det må være pumpen det er galt med.
Er der nogen som har en Jebao pumpe de vil sælge, som kan monteres på det runde trebenede stik på controlleren?
Evt. nogen, som mangler en Jebao controller?