staghorn acropora / bali slim hvor mange forskelige er der

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

staghorn acropora / bali slim hvor mange forskelige er der

Indlæg af minedykker »

Når folkens.

så sider jeg igen og drømmer, "tænker" og planlægger, hvad jeg godt kunne tænke mig der skal i akvariet i fremtiden, for har masser af plads, men har en grøn bali slimer og vil jo gerne have flere af den type lige som jeg har en blå stanghorn og tænker der må være en masse spændene farver i forskellige koraller af den type. Så er der nogen der har en god ide til sider eller opslagsværk hvor man kan se hvad der findes.

håber der sidder nogen nørder der kan hjælpe en anden nørd. :T
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13
Postnummer: 9300 Sæby

Re: staghorn acropora / bali slim hvor mange forskelige er d

Indlæg af toni »

Du kan få denne i blå hvis du er heldig, acropora abrolhosensis og acropora pulchra :)

Har ikke set den i handelen i Jylland, men mener dog jeg har set den på billeder fra nogle herinde på forum. Kan bare ikke huske hvem :)

Edit: læste lidt for hurtigt ;) Og mange ANDRE farver hvis du ønsker det, som gul og lilla vistnok.
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af minedykker »

Med risiko for at få at vide at det er foto shoppet så prøver jeg at ligge billede op af denne koral i håb om nogen ved hvad det er for en, lige som jeg ligger linket til siden hvor billede er fundet.

det er de to hvor de rød pile peger på. og ja kan godt se der er meget lilla lys på bunden så man måske ikke kan regne 110 % med farven.
stang.jpg
linket til siden hvor det billede er fra.
http://www.reef2reef.com/forums/reef-aq ... tride.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvor mange af de Acropora der findes lige går ind under kategorien staghorn" skal jeg ikke lige kunne sige, men kig engang på
http://www.meerwasser-lexikon.de/kategorie/95.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Der findes et billede af stort set alle de forskellige arter Acropora der findes.
Og en del af dem findes i forskelige farver.
den øverste i det billede du har smidt op ligner ikke det som jeg vil kalde en Staghorn, det ligner snarere en A. tenius.
Den kombination af farver i den nederste har jeg aldrig set før.

En "balislimer" kaldes også Enzmanns Acropora eller mere korrekt Acropora turmida
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af minedykker »

okay nej har heller ikke set dem i flere farver før også derfor jeg blev en del nysgerrig for er røv dårlig til at huske navne på koraller
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"