Gorgonie og alger
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Gorgonie og alger
Der bliver ved med at sætte sig grønne alger på min gorgonie, selvom de ikke er til at finde andre steder i akvariet. Kan man undgå at disse sætter sig?
Kan det være for den ikke står i stærk nok strøm. Jeg har sat lidt mere strøm på nu.
Kan det være for den ikke står i stærk nok strøm. Jeg har sat lidt mere strøm på nu.
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions:
- 19
Jeg tror bestemt ikke den er ved at være død. Som i kan se her står der faktisk at der kan komme alger på og den skal derfor have meget strøm http://www.liveaquaria.com/product/prod ... CatId=1517
Jeg synes også det har hjulpet af få mere strøm på dog skal resten fjernes manuelt. Desuden har den sine polypper ude o.s.v så jeg tror bestemt ikke den er ved at dø.
Jeg synes også det har hjulpet af få mere strøm på dog skal resten fjernes manuelt. Desuden har den sine polypper ude o.s.v så jeg tror bestemt ikke den er ved at dø.
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: vordingborg
det bruges vel oftest om dyr der filtrerer vandet for brugbare fødeemner.
og kun lever af dette tror jeg. det er jo ikke sikkert at den dør pga af et algeangreb men det er som regel ikke gode tegn når der er alger på en koral. visse algetyper kan bore sig ind i skeletet på den og skade en måske let svækket koral yderligere.
og kun lever af dette tror jeg. det er jo ikke sikkert at den dør pga af et algeangreb men det er som regel ikke gode tegn når der er alger på en koral. visse algetyper kan bore sig ind i skeletet på den og skade en måske let svækket koral yderligere.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Den nemmeste beskrivelse er, at de lever af plakton og andre microorganismer som der ikke findes "forsyningskilder" til i vores akvarier.Nadia skrev:Hvis den er ved at dø ville den så hve sine polypper ude? Og jeg er helt klar over at den skal fodre, men jeg har undret mig meget over hvad der menes med en "filterfeeder"?
Men polypperne er jo netop ude fordi den sulter, de skal jo være ude for at den kan fange noget.
/e
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions:
- 19
Jeg er 99,9% sikker på at det er denne http://www.liveaquaria.com/product/prod ... CatId=1517 eller ihvertfald en der minder helt enormt meget om den.
Og nej den skal fodres, da den ikke lever af lys.
Og nej den skal fodres, da den ikke lever af lys.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
I naturen lever de ellers generelt i køfter med svag cirkulation og højt næringsindhold.Nadia skrev:Jeg tror bestemt ikke den er ved at være død. Som i kan se her står der faktisk at der kan komme alger på og den skal derfor have meget strøm http://www.liveaquaria.com/product/prod ... CatId=1517
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK