Sandsøstjerner unger??
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Sandsøstjerner unger??
Godmorgen
Jeg har 2 sandsøstjerner der har gået i akvariet et halv års tid. Her til morgen ser jeg pludselig denne lille fætter.
Kan det være en unge af de to? Eller hvordan fungerer de dyr på den måde?
Jeg har ikke fået noget fra forhandlere længe. Fik noget fra en kammerat for 14 dage siden, men han har vist ikke sandsøstjerner.
Jeg har 2 sandsøstjerner der har gået i akvariet et halv års tid. Her til morgen ser jeg pludselig denne lille fætter.
Kan det være en unge af de to? Eller hvordan fungerer de dyr på den måde?
Jeg har ikke fået noget fra forhandlere længe. Fik noget fra en kammerat for 14 dage siden, men han har vist ikke sandsøstjerner.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Sandsøstjerner unger??
Det ligner nu mere Asterina sp
Du skal være over dem, efter jeg har flyttet koraller osv over i det nye, har de altså fået smag for Zoa, så nu ryger de ud så snart jeg ser dem. De deler sig og 1 bliver til 2, 2 til 4, 4 til 8, 8 til 16, 16 til 32, 32 til 64, 64 til 148.. osv. det går rimelig stærkt, så en hårdt indsats i starten er en god ide!
De er enormt godt til at falde i ét med stenene, så de kan gemme sig over alt.
Du skal være over dem, efter jeg har flyttet koraller osv over i det nye, har de altså fået smag for Zoa, så nu ryger de ud så snart jeg ser dem. De deler sig og 1 bliver til 2, 2 til 4, 4 til 8, 8 til 16, 16 til 32, 32 til 64, 64 til 148.. osv. det går rimelig stærkt, så en hårdt indsats i starten er en god ide!
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Jeg har også tænkt på om det kan være sådan en. Synes bare den her har for lange spinkle arme og for lille krop til at være sådan en bandit.
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Er det dine Asterina som har fået snag for zoa???AndersGS skrev:Det ligner nu mere Asterina sp
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg syntes helt bestemt også at det ligner en sandsøstjerne. Og hvorfor skulle de ikke kunne få unger? Det er jo et dyr og selv min datter 5år ved da at dyr får unger. 

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Årh Gizze for fandenGizze skrev:Er det dine Asterina som har fået snag for zoa???AndersGS skrev:Det ligner nu mere Asterina sp

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Man skal jo aldrig sige aldrig, men der findes pt 37 arter Asterina sp., jeg har haft nogle som er næsten runde med meget små arme, og lige pt har jeg nogle der ligner den på dit billede rigtig meget.Kenneth Jensen skrev:Jeg har også tænkt på om det kan være sådan en. Synes bare den her har for lange spinkle arme og for lille krop til at være sådan en bandit.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Man skal selvfølgelig aldrig sige at det ikke kan ske men der skal mere end almindeligt held til.
Fra Wikipedia har jeg sakset de følgende linier. De er så godt nok om den mest almindelige søstjerne her til lands, men de fleste søstjerner formerer sig på samme måde
"Den gyder sine over 2 millioner æg i maj, juni eller juli. Befrugtningen finder sted frit i vandet. Æggene udvikler sig herefter til små larver kaldet bipinnaria. Efter et par måneder hvor larven har bevæget sig frit i vandmasserne sætter den sig fast på bunden og begynder sin forvandling til søstjerne"
Fra Wikipedia har jeg sakset de følgende linier. De er så godt nok om den mest almindelige søstjerne her til lands, men de fleste søstjerner formerer sig på samme måde
"Den gyder sine over 2 millioner æg i maj, juni eller juli. Befrugtningen finder sted frit i vandet. Æggene udvikler sig herefter til små larver kaldet bipinnaria. Efter et par måneder hvor larven har bevæget sig frit i vandmasserne sætter den sig fast på bunden og begynder sin forvandling til søstjerne"
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Haha det var nu helt seriøstAndersGS skrev:Årh Gizze for fandenGizze skrev:Er det dine Asterina som har fået snag for zoa???AndersGS skrev:Det ligner nu mere Asterina sp
De er enormt godt til at falde i ét med stenene, så de kan gemme sig over alt.Ja, det er sgu'ette svigerforældrene, selv om man godt kunne ønske at de fik et skud palytoxin i ny og næ

Jeg kunne ikke lige finde ud af om du mente dem eller sandsøstjerner, som Kenneth jo mente hans måske var

Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Tak for svar!
Jeg holder øje med den. Holder den sig på sten, sand og rude, holder jeg fingrene fra den. Den får én chance!!
Jeg holder øje med den. Holder den sig på sten, sand og rude, holder jeg fingrene fra den. Den får én chance!!