Fy for den!PederP skrev:Lidt krybesalt, en kontakt på en ledning der var "lige knap" vandtæt.AndersGS skrev:[quote="PederP Men jeg er også blevet en forsigtig akvarist efter én gang at have åbnet døren til en saltbalje, hvor der var ild i kabler, baggrundsfolie og lampe
Det er vist en historie der skal deles
Kom ned i min kælder en søndag morgen for at hente rundstykker i fryseren. Trådte ind i et rum med en tyk sort røg, flammer op ad væggen. Ilden fik ikke fat i andet, så slap med røg og sod. Et meget heldigt tidspunkt det skete på.
Har selv prøvet noget lignende, dog slet ikke så dramatisk. Arbejdede i en dyrehandel hvor der kom en sær summen og lugt af brændt elektronik fra teknikskabet under koraløen. Åbnede og kunne se der røg lidt fra en fordelerdåse. Slukker for strømmen og hiver stikke ud til skummeren, både stikprop og fordelerdåse var totalt smeltet. Nu var der heldigvis fliser på gulvet så en decideret brand havde det aldrig udviklet sig til, men det har i hvert fald også givet mig respekt for saltvand og strøm. Der skal ikke meget salt til i en fordelerdåse før strømmen kan krybe og kortslutningen kan stå og hygge sig.
Beklager hi-jack af tråd