Skal på ferie i 1 mdr , hjælp søges

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Skal på ferie i 1 mdr , hjælp søges

Indlæg af AndersGS »

PederP skrev:
AndersGS skrev:[quote="PederP Men jeg er også blevet en forsigtig akvarist efter én gang at have åbnet døren til en saltbalje, hvor der var ild i kabler, baggrundsfolie og lampe
Det er vist en historie der skal deles :)
Lidt krybesalt, en kontakt på en ledning der var "lige knap" vandtæt.
Kom ned i min kælder en søndag morgen for at hente rundstykker i fryseren. Trådte ind i et rum med en tyk sort røg, flammer op ad væggen. Ilden fik ikke fat i andet, så slap med røg og sod. Et meget heldigt tidspunkt det skete på.
Fy for den!

Har selv prøvet noget lignende, dog slet ikke så dramatisk. Arbejdede i en dyrehandel hvor der kom en sær summen og lugt af brændt elektronik fra teknikskabet under koraløen. Åbnede og kunne se der røg lidt fra en fordelerdåse. Slukker for strømmen og hiver stikke ud til skummeren, både stikprop og fordelerdåse var totalt smeltet. Nu var der heldigvis fliser på gulvet så en decideret brand havde det aldrig udviklet sig til, men det har i hvert fald også givet mig respekt for saltvand og strøm. Der skal ikke meget salt til i en fordelerdåse før strømmen kan krybe og kortslutningen kan stå og hygge sig.

Beklager hi-jack af tråd :Peace: :beer:
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

siqu skrev: Har ovevejet at bygge det selv , det er ikke det helt store . Det skal jeg se om jeg kan finde tid til eller om jeg køber et færdigt produkt.

Det med kh havede jeg ikke lige tænkt på, takker. Det vil jeg gøre.
En Tunze nano osmolator kan købes til ca 550,- den bliver du glad for. Jeg har selv prøvet med DIY over flere omgang, men har så også prøvet at det er gået galt hver gang. Køb noget kram, det er ikke besparelsen værd! Det er en enhed man skal have 100% tillid til.
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af TOSTRA »

Avs...
Hvad mener du med "nede på siden"?
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Nederst på den ebay side du linker til.
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af TOSTRA »

Nåh, jeg synes nu, at den er øverst.
Men jeg har da selvfølgelig tjekket, om den duede først :-)
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af siqu »

AndersGS skrev:
siqu skrev: Har ovevejet at bygge det selv , det er ikke det helt store . Det skal jeg se om jeg kan finde tid til eller om jeg køber et færdigt produkt.

Det med kh havede jeg ikke lige tænkt på, takker. Det vil jeg gøre.
En Tunze nano osmolator kan købes til ca 550,- den bliver du glad for. Jeg har selv prøvet med DIY over flere omgang, men har så også prøvet at det er gået galt hver gang. Køb noget kram, det er ikke besparelsen værd! Det er en enhed man skal have 100% tillid til.
Det var nogle hyggelige historier :=) Vand er jo ledende :)

Men jeg har ikke tiden til at bikse noget selv sammen. Har lige fået min d2 120 lampe til mit rsm og har ikke kunne finde tiden til at få den op at hænge.

Køber noget der er klar til plug and play. Tænkte også på sådan en nano osmolator faktisk :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"