Dag 1. (D.20/1-14)
Aquascape er opstillet med døde sten (tidl. Levende sten), købt brugt af en mand der tog dem op af sit eget akvarie for 4 uger siden.
Cirkulationspumper (2 x Tunze 6045) er sat som jeg gerne vil have dem uden de roder for meget op I bundlaget.
Så fylde jeg akvariet med forholdsvist varmt vand (ledningsvand) +26C og hælder salt (Blue treasure, synthetic sea salt) I vandet, cirkulationen hjalp mig med at opløse salten, jeg brugte 6,7kg til at ramme en værdi af 1.025 saltitet.
Efter følgene fylde jeg bundlag I (Fiji Pink live sand) jeg brugte 9 kilo, men jeg er ikke helt tilfreds med mængden og har bestilt 4 kilo mere.
Lyset I amaraturet er imidlertidigt Alm. Daylight til ferskvand, marine rør er bestilt.
Dag 2. (D.21/1-14)
I dag satte jeg skummeren I Akvariet (Tunze 9004) så håber jeg at den kan hjælpe mig med min overflade ‘film’. Jeg satte også mit varmelegeme i får at få temperaturen fra stue temp. og op til mine ønsket 26C. Jeg har også monteret en timer på amaraturet så der nu automatisk er 13timers lys i døgnet.
Dag 3. (D.22/1-14)
I dag modtog jeg det ekstra sand (fiji pink live) jeg havde bestilt og hælde det i akvariet, jeg modtog også marine rør ( Juwel high lite marine og blue begge på 28W) så nu er lyset i orden ind til videre, havde måske tænkt lidt på en opgradering i form af led. I dag har jeg også fået indstillet skummeren så den skimmer som jeg gerne vil have de og temperaturen er nu på 26C.
Dag 4. (D.23/4-14)
I dag har jeg testet vandet for følgene- Salinity, NO2 og NO3. Salinity indholdet skulle gerne være det samme som sidst da der ikke er kommet vand ind eller ud. Det er første gang at jeg prøver at teste for NO2 & NO3 målingerne var lidt svære at aflæse da det oplyses i farve nuancer.
Salinity: 1.025
NO2: 0,1 - 0,25 ppm
NO3: 25 – 50 ppm
Dag 5. (24/1-14)
Baggrund monteret. Jeg valgte at gå med sort folie baggrund da det måske kunne skjule det invendige udstyr lidt.