Klovn lægger måske æg
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Odense SV
Klovn lægger måske æg
Hejsa,
jeg har et fint klovne par som sikkert gør sig klar til at lægge æg på ruden, de gør rent og ryster lidt for hinanden.
Hvordan fjerner jeg æggene fra ruden for tvivler på de vil overleve der.
Hvad siger i ? Et barberblad ?
jeg har et fint klovne par som sikkert gør sig klar til at lægge æg på ruden, de gør rent og ryster lidt for hinanden.
Hvordan fjerner jeg æggene fra ruden for tvivler på de vil overleve der.
Hvad siger i ? Et barberblad ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Klovn lægger måske æg
Du kan ikke fjerne æggene uden at ødelægge dem
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Tænkte det nok. TakCarsten skrev:Du kan ikke fjerne æggene uden at ødelægge dem
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Hvorfor vil du fjerne dem? Mine klovne ligger æg en gang hver 14. Dag for tiden, og det er da lidt hyggeligt
samt dejligt foder til resten af akvariets indbyggere.

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Jo, men ville da forsøge på at rede nogle for tvivler på de vil overleve . Gør dine det ?Schwensen skrev:Hvorfor vil du fjerne dem? Mine klovne ligger æg en gang hver 14. Dag for tiden, og det er da lidt hyggeligtsamt dejligt foder til resten af akvariets indbyggere.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Det nemmeste er at lade dem klæge i akvariet eller flytte dine klovnfisken til et mindre yngleakvarie hvor de kan lægge æg og når de er klæget flytter du dine klovnfisk og du har så alle unger i et seperat akvarie hvor du kan opfostre dem med zooplankton.
Grunden til at det er nemmest er at når ungerne de er kommet til verden skal de fanges op for ikke at ende som foder. Ungerne må så heller ikke komme over vand og ej heller blive skadet ved opsugningen eller hvordan du nu havde tænke at fange den.
Æggene tager du æggene op skal de heller ikke over vand. Men der er så heller ikke nogle til at passe dem og chancen for at de bliver til noget er også mindsket end del.
Grunden til at det er nemmest er at når ungerne de er kommet til verden skal de fanges op for ikke at ende som foder. Ungerne må så heller ikke komme over vand og ej heller blive skadet ved opsugningen eller hvordan du nu havde tænke at fange den.
Æggene tager du æggene op skal de heller ikke over vand. Men der er så heller ikke nogle til at passe dem og chancen for at de bliver til noget er også mindsket end del.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Ja jeg har læst lidt, og specielt det Sarah er gået igennem, naah tænker jeg, er heg nu sikkerSteen skrev:Det nemmeste er at lade dem klæge i akvariet eller flytte dine klovnfisken til et mindre yngleakvarie hvor de kan lægge æg og når de er klæget flytter du dine klovnfisk og du har så alle unger i et seperat akvarie hvor du kan opfostre dem med zooplankton.

Men jeg tænker på, siden at klovne parret lægger æg så føler de jo at forholdene er i orden for ungerne eller er jeg helt tosset på den ?
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Når nej det var ikke det jeg mente. Jeg mener at hvis klovne par trives og gerne vil lægge æg, betyder det så ikke at de har vurderet at vandkvaliteten og omgivelserne er som de skal være for at deres unger kan overleve samt klække osv osv.Steen skrev:Det er rigtigt at dine fisk har det godt siden de har fundet sammen og gerne vil yngle.
Men du kan desværre ikke bruge det til noget for at se om dine koraler og andre fisk også trives hvis det er det du mener.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Et kort svar nej.
Der er ingen mad til at ungerne de vil overleve i dit akvarie.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Angående mad så ved jeg godt hvad jeg " skulle" fodre dem med. Men ville de ikke udklække i selve akvariet og derefter evt fjene dem over i et yngle akvarie hvor man kan opfodre dem , for jeg har ikke mulighed for at fjene den sten de tossehoveder er igang med at pre-spwane på ?Steen skrev:Et kort svar nej.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
I princippet kan du godt fange larverne op.
Steen viste et billede af sådan en larve fanger.
Men husk på at det er pi... svært, at få dem til at blive til noget.
Steen viste et billede af sådan en larve fanger.
Men husk på at det er pi... svært, at få dem til at blive til noget.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Her er den jeg selv har lavet i tidernes morgen.
[video][/video]
Læs mere om opdræt her. http://www.marinebreeder.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
[video][/video]
Læs mere om opdræt her. http://www.marinebreeder.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Sådan great info
Det ser fanme godt ud, og ja det er svært , har læst sarah´s tråd 2 gange. Hold op en kamp hun har været igennem da. Men jeg er villig til at prøve, dog bruger jeg tiden til at skrabe information sammen. Denne omgang æg må klare sig selv indtil jeg er kampklar til at give den en chance.

Det ser fanme godt ud, og ja det er svært , har læst sarah´s tråd 2 gange. Hold op en kamp hun har været igennem da. Men jeg er villig til at prøve, dog bruger jeg tiden til at skrabe information sammen. Denne omgang æg må klare sig selv indtil jeg er kampklar til at give den en chance.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Steen, bliver larverne så suget derop mod lyset " lygten og skubet ind i den beholder i venstre side?
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
De tiltrækkes af lyset og i traten bliver de suget op i røret og ind i beholderen.
Men den kom aldrig rigtigt til at virke. Den fangede kun en meget lille del af dem der klæggede.
Men prøv at søg på nettet der er masser af Info hvordan folk har lavet ders.
Men den kom aldrig rigtigt til at virke. Den fangede kun en meget lille del af dem der klæggede.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
1000 takSteen skrev:De tiltrækkes af lyset og i traten bliver de suget op i røret og ind i beholderen.