støj problemer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
bkbn
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
11
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2013

støj problemer

Indlæg af bkbn »

har fået anskaffet mig et rsm 130 og har lige købt to nye cirkulations pumper fra rsm da den ene var stået af,
af de to nye larmer den ene helt forfærdeligt,
dernæst er der en tunze 9002 skummer som jeg har renset og sat i igen og efter rens syntes jeg den er begyndt at larme,

med en ny cirkulations pumpe og tunze skummer 9002 kørende så har jeg en traktor stående i mit hjørne kørende i tomgang og jeg er ved at være drevet til vandvid,
er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre?????
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: støj problemer

Indlæg af ole kekkonen »

hvad det for noe skrald?prøv reducere resonans,mit larmer også men når musikken spiller er det ikke noe jeg bruger ligge mœrke til :biggrin: tror enda jeg ikke kan sove hvis jeg ikke kan høre akvariet :)
bkbn
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
11

Indlæg af bkbn »

jeg ved ikke rigtig hvordan du vil reducere resonans, det eneste du kan gøre er vel at slukke for det der larmer, og det holder jo ikke i længden, men en ting er sikkert jeg holder i hvert fald ikke til den støj i længden.
der må findes en anden måde
magma111
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 9382 Tylstrup
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af magma111 »

Du kan sætte en O-ring ( lille gummi ring ) omkring de studser der går gennem glas pladen altså på begge sider af glasset inden du spænder studserne fast det hjælper en hel del med dine pumper.
bkbn
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
11

Indlæg af bkbn »

det sidder der allerede når man køber nye, så det er ikke problemet,
umiddelbart er mit gæt for dårligt afbalanceret rotor som giver små rystelser, men igen så ved jeg det ikke med sikkerhed.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af demian »

biltema har nogle plader de bruger i motor rum hvis resonans kommer fra glasset kan du bruge noget dobbelt klæbende tape og klippe de plader ud og sætte dem på glasset kan hjælpe det hjalp i min sump men ja køb kun pumper der ikke larmer :wink:

eller lav nogle plader eller puder med akvarie silikone for at dæmpe resonans
dennis_ler
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af dennis_ler »

vedr. pumper, så næste gang købe et par eheim pumper, de larmer mindre bruger mindre strøm og levere det samme. Det du så kan gøre er at sætte en slange imellem studsen og pumpen. og uden på denne slange sætte yderligere en slange for at undgår et knæk, du kan evt. også købe en 90 graders bøjning der passer til slangerne.
Ved at gøre det, undgår du at pumperne er direkte i kontakt med akvariet, hvis altså de ikke kommer til at hænge op af glasset når de hænger fra slangen. Ydermere reducere du antallet af bobler de producere. Søg evt. på nettet for eheim 600 compact (mener jeg de hedder ) og rsm130
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"