Kondenstumbler ?
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Odense SV
Kondenstumbler ?
Alle bruger osmosevand eller demineraliseret vand, eller osmosevand. Kan man bruge destilleret vand?
Hvis ja, kan man så tage det fra en kondenstørretumbler, hvor det evt var været igennem et filter (kaffefilter ell) for at tage de største partikler?
Hvis ja, kan man så tage det fra en kondenstørretumbler, hvor det evt var været igennem et filter (kaffefilter ell) for at tage de største partikler?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Kondenstumbler ?
Nej!
Vandet fra vores tumbler lugter af vaskemidlet, så det ville jeg aldrig gøre.
Destilleret vand er "rent vand" der fordamper og igen fortættes, herved får man et renere produkt, men demineraliseret vand er ikke i nærheden af at være så rent som osmosevand.
Destilleret vand er "rent vand" der fordamper og igen fortættes, herved får man et renere produkt, men demineraliseret vand er ikke i nærheden af at være så rent som osmosevand.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
AndersGS skrev:Nej!
Mit lugter ikke af vaskemiddel, tænkte bare om nogen har overvejet den tanke. Evt teste det og se om der er noget i det.
Men alt i alt så er det bedre at bruge destilleret vand end hane vand hvis man nu ikke står og har et osmoseanlæg eller det er i stykker
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Ligesom Anders, ville jeg ALDRIG turde bruge vandet fra tørretumbleren... Men det er jo dit valg!
Morten
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2400 København NV
- Geografisk sted: København NV
Prøvede for sjov at måle vandet fra kondenstørretrumleren ppm 10 - mit vand fra hanen er ppm 389 - hvor skidtet bliver af, har jeg ingen ide om.
Gik skridtet videre og smagte på vandet - fy for pokker, smagte lidt for meget af vaske/skyllemiddel efter min smag
Godt der stod et glas god vin til at skylle efter med
Gik skridtet videre og smagte på vandet - fy for pokker, smagte lidt for meget af vaske/skyllemiddel efter min smag

Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
larsappel skrev:Prøvede for sjov at måle vandet fra kondenstørretrumleren ppm 10 - mit vand fra hanen er ppm 389 - hvor skidtet bliver af, har jeg ingen ide om.
Gik skridtet videre og smagte på vandet - fy for pokker, smagte lidt for meget af vaske/skyllemiddel efter min smag![]()
Hahah! Fedt at du lige smagte på tørretumblervandet!

Så kan fisk og koraller sgu nok heller ikke lide det..
Morten
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Sådan! Respekt - dejligt der er nogen der vil ofre sig i en skarp situationlarsappel skrev:Prøvede for sjov at måle vandet fra kondenstørretrumleren ppm 10 - mit vand fra hanen er ppm 389 - hvor skidtet bliver af, har jeg ingen ide om.
Gik skridtet videre og smagte på vandet - fy for pokker, smagte lidt for meget af vaske/skyllemiddel efter min smag![]()

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Jeg har også lige smagt det men ikke målt. Det smager ikke så godt, der er lidt sæbesmag i .. heheh, men hvad består sæbe af, det er sikket ikke i orden med de rester der er i for vores fisk 

- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Yep, Lars fortjener sgu lidt street creditAndersGS skrev:Sådan! Respekt - dejligt der er nogen der vil ofre sig i en skarp situationlarsappel skrev:Prøvede for sjov at måle vandet fra kondenstørretrumleren ppm 10 - mit vand fra hanen er ppm 389 - hvor skidtet bliver af, har jeg ingen ide om.

I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
nonioniske tensider, fosfater, sodium tallowate, sodium carbonate peroxide, subtilisin, sodium sulfate, TAED, zeolitter, sodium silicate, cellulose gum og diverse parfumersiqu skrev:Jeg har også lige smagt det men ikke målt. Det smager ikke så godt, der er lidt sæbesmag i .. heheh, men hvad består sæbe af, det er sikket ikke i orden med de rester der er i for vores fisk
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jeg får helt lyst til McDonalds...PoulD skrev:nonioniske tensider, fosfater, sodium tallowate, sodium carbonate peroxide, subtilisin, sodium sulfate, TAED, zeolitter, sodium silicate, cellulose gum og diverse parfumersiqu skrev:Jeg har også lige smagt det men ikke målt. Det smager ikke så godt, der er lidt sæbesmag i .. heheh, men hvad består sæbe af, det er sikket ikke i orden med de rester der er i for vores fisk

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Det virker som om det er noge gode værdier der skal i vores akvarie . Det er sikkert et turbo boost for vores koraler.PoulD skrev:nonioniske tensider, fosfater, sodium tallowate, sodium carbonate peroxide, subtilisin, sodium sulfate, TAED, zeolitter, sodium silicate, cellulose gum og diverse parfumersiqu skrev:Jeg har også lige smagt det men ikke målt. Det smager ikke så godt, der er lidt sæbesmag i .. heheh, men hvad består sæbe af, det er sikket ikke i orden med de rester der er i for vores fisk
Hvor ved du alt det fra, wikipedia eller hvad

- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Alla de flygtige stoffer der er i vaskepulveret vil du kunne finde i kondensvandet fra tørretumbleren. Husk på at mange kemikalier fordamper FØR vand, så dem vil du også kunne finde heri!
Destillation er rent vand du gør renere - altså hvor alle de tunge stoffer ikke kommer med over i den renere fase.
At destillere beskidt vand gør det ikke renere end hanevand - men renere det var inden.
Og selvom det kommer fra vaskemaskinen er vandet ikke rent - tøjet er rent, men alt skidtet fra tøjet og sæberester sidder jo i vandet...
Destillation er rent vand du gør renere - altså hvor alle de tunge stoffer ikke kommer med over i den renere fase.
At destillere beskidt vand gør det ikke renere end hanevand - men renere det var inden.
Og selvom det kommer fra vaskemaskinen er vandet ikke rent - tøjet er rent, men alt skidtet fra tøjet og sæberester sidder jo i vandet...
Mvh Anette og Kristoffer
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Yep. Gider du poste et FTS af din balje når du har kørt med det en måneds tid, så vi kan se effekten?siqu skrev:
Det virker som om det er noge gode værdier der skal i vores akvarie . Det er sikkert et turbo boost for vores koraler.
Hvor ved du alt det fra, wikipedia eller hvad

Det er vist ret strenge lovkrav m.h.t. varedeklaration på vaskemidler, så det er jo bare at kigge på bøtten i bryggerset
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
Det var skam ikke fordi jeg ville bruge det hehe, men tanken om det kunne lade sig gøre strejfede mig og det første jeg tænkte på var at spørge her da der er mange kloge hoveder som sikkert har "smagt " på det 
Men kunne snildt finde på at prøve det i en lille 10-15 L balje for at se resultatet , evt smide lidt zao ned i og en klovn for at se resultatet.
Men efter annetes svar så tænker jeg det vil være dyrplajeri.

Men kunne snildt finde på at prøve det i en lille 10-15 L balje for at se resultatet , evt smide lidt zao ned i og en klovn for at se resultatet.
Men efter annetes svar så tænker jeg det vil være dyrplajeri.