Hej
Jeg er forvirret over hvad aktivt kul helt præcis er når jeg søger herinde.
For mange skriver at de kører med aktivt kul og Rowa sammen. Men er det så RowaPhos folk mener eller RowaCarbon?
Og hvad er aktivt kul så lige hvis det ikke er et af de 2 Rowa produkter?
Jeg har læst mig til at klor lugt kan tages med aktivt kul, men aner ikke hvad jeg skal købe af mærke?
Håber at i kan gøre mig klogere på det punkt.
Aktivt kul = Rowa Carbon?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9210 Aalborg SØ
- Saltvand siden?: 2013
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Aktivt kul = Rowa Carbon?
Rowaphos er mod PO4 - Rowacarbon er aktivt kul lavet af firmaet
Men det er sgu lige meget med hvad mærke kul du køber i min optik - bare skyld det først inden du kommer det i - der er masser af støv i
Men det er sgu lige meget med hvad mærke kul du køber i min optik - bare skyld det først inden du kommer det i - der er masser af støv i
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9210 Aalborg SØ
- Saltvand siden?: 2013
Okay super, tak for det.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Grannuleret aktivt kul indeholder en del fosforsyre (H3PO4). Hvor meget der er i kan sikkert godt svinge fra et fabrikat til et andet.
Fosforsyre er godt i cola og til at rense dykkerflasker med, måske endda også i ferskvands- /planteakvarier, men i saltvandsakvarier gør det ikke noget godt.
PO4 delen naturligvis fjernes hvis aktivt kul mixes med Rowaphos (eller GFO af andet fabrikat)
Fosforsyre er godt i cola og til at rense dykkerflasker med, måske endda også i ferskvands- /planteakvarier, men i saltvandsakvarier gør det ikke noget godt.
PO4 delen naturligvis fjernes hvis aktivt kul mixes med Rowaphos (eller GFO af andet fabrikat)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;