VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

WYSIWYG

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

WYSIWYG

Indlæg af Bingocaller »

Læs lige denne artikel :)

Online coral shopping: is What-You-See really What-You-Get?

http://reefbuilders.com/2014/01/07/onli ... might-get/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvad har I oplevet?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Jesper ØH
Reactions:

Re: WYSIWYG

Indlæg af Jesper ØH »

Det er jo hvad man kan regne med :) mange gange er farverne jo også helt ude i skoven på billederne, det kan man jo som regel se hvis man kender nogle af korallerne. Men når man så tænker på de shops der ikke er wysiwyg men billeder af andre koraller, så køber man jo helt i blinde.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Det burde nok hedde WYSINWYG. What you see is NOT what you get. :-D
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Hehe, ja det er ikke så længe siden jeg læste en artikel magen til.

Cherrycorals.com need I say more?
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

AndersGS skrev:Hehe, ja det er ikke så længe siden jeg læste en artikel magen til.

Cherrycorals.com need I say more?
Ja der er nogen gode nogen imellem her! http://s1210.photobucket.com/user/Cherr ... t=6&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Jeg synes da bare vi skal glæde os over at vi stadig har nogle gode butikker både i øst og vest hvor vi kan se dyr IRL inden man køber. Fyn? Bare ærgerligt sonyboy. Jeg ville ikke købe levende væsener i en internetshop.

Jeg får ståpels i nakken, blå tånegle og akut forhudsforsnævring ved tanken om, at jeg kunne være en ornitolog der have fundet en køn måge på nettet, og bestilte sådan en her:
WYS.jpg
WYS.jpg (22.85 KiB) Vist 1028 gange
men fik leveret sådan en her:
WYG.jpg
WYG.jpg (17.76 KiB) Vist 1028 gange
:HA :HA :HA

Jeg har sjovt nok lige oplevet det diametralt modsatte af stakkels Tanne i det indslag Mark linker til. Jeg købte for små 2 uger siden en orange Euphyllia i den lokale saltpusher-butik. Eller det vil sige fruen overtalte mig til at købe den. Jeg syntes nemlig selv den så temmelig farveløs ud. Den kostede dog heller ikke ret meget, og en gang imellem skal de jo føle de bestemmer lidt, så jeg lod mig overtale. Heldigvis da, for efter kun 4-5 dage hjemme hos os var den til min overraskelse blevet ganske smuk. Den så på det tidspunkt sådan her ud (msåke endda en smule mere orange i virkeligheden):
DSCF9484c.jpg
Nu er der så gået en uge mere og siden er den bare blevet meget mere oppustet og alligevel endnu skarpere i farverne
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Haha,

Total griner :scream: :scream: :scream:
Og ikke desto mindrerigtigt.
Har savnet SF og dineindlæg :y

Smuk koral iøvrigt - jeg kan nu oz godt føle mig lidt oppustet nogle gange.... :beer:
Kh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Herlige indlæg, Poul :scream:

Velkommen hjem, Peder. Jeg har savnet dig på forum. :beer:

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg har endnu aldrig prøvet at købe koraller eller fisk online. Jeg tør simpelthen ikke. Og jeg er heller ikke i tvivl om, at de fusker med deres billeder.

Så hellere punke den lokale saltpusher til at få de fede koraller/fisk hjem, og sige, man vil betale det de koster, altså mere, end de almindelige man kan få på markedet ;)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Ja de ser altid godt ud når det er skruet lidt på både lys og kamera :)

Har set koraller hos de lokal de er på højde med disse, de ser bare ikke ud a så meget i butikken, men når man kommer hjem og den lige falder til waow. :GO

Mvh
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"