LED hjælp
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
LED hjælp
Hejsa.
Jeg skal finde noget lys til et akvarie på 80x40x40, der hovedsageligt skal bruges til koraller. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor meget der skal til. Jeg faldt over denne på Ebay, er det noget der evt. kunne bruges?
http://www.ebay.co.uk/itm/New-120W-Dimm ... 27dcc854dc" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg skal finde noget lys til et akvarie på 80x40x40, der hovedsageligt skal bruges til koraller. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor meget der skal til. Jeg faldt over denne på Ebay, er det noget der evt. kunne bruges?
http://www.ebay.co.uk/itm/New-120W-Dimm ... 27dcc854dc" onclick="window.open(this.href);return false;
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: LED hjælp
det er mere end rigeligt.!
Jeg bruger selv lamper af den type, og jeg vil tro den kun skal køre på 30-40% styrke for at få dine koraller til at skyde i vejret. De lenser der er på gør et fantastisk stykke arbejde. Jeg havde en over min frag tank på næsten samme mål som du skriver. og der måtte jeg slukke for den ene kanal. Jeg har 2 til salg for 1000kr stk, de har MAKS kørt i 100timer. Og jeg har også 2 over mit nuværende akvarie så de kan også ses i aktion hvis det er. 

- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
http://www.decocean.dk/shop/p/1898" onclick="window.open(this.href);return false;
det er super nem og driftsikker lampe og du kan nøjes med en.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Det giver jo ingen mening at linke til en lampe der koster 3 gange så meget.???minedykker skrev:http://www.decocean.dk/shop/p/1898
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hvad måler den lampe kanstrup?
Og hvordan/hvad dækker den?
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Uha, ja Razor lamper har jeg desværre ikke råd til i første omgang, selvom de ser lækre ud 
Så jeg burde med ro i sindet kunne købe sådan en fyr fra Ebay, eller en lignende? Nu har jeg læst lidt med den der tommelfingerregel, 1W/L, PAR osv.. Og jeg synes ikke rigtig jeg kan komme til en konklusion, hvis de 120W til 112 liter skulle være så voldsomt at lampen skal skrues ned?

Så jeg burde med ro i sindet kunne købe sådan en fyr fra Ebay, eller en lignende? Nu har jeg læst lidt med den der tommelfingerregel, 1W/L, PAR osv.. Og jeg synes ikke rigtig jeg kan komme til en konklusion, hvis de 120W til 112 liter skulle være så voldsomt at lampen skal skrues ned?
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Din balje er ikke så høj, så du kan godt nøjes med mindre, tilgengæld er den lang, så muligvis skal lampen, alt efter hvilken du vælger hænge højt og vandspejlet for a dække det hele, jeg skal selv til a finde en ny LED lampe til mit 60x40x50 cm
Nicki
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Den måler ca 20x40x7cm Jeg ved ik helt præcist hvor meget den dækker? Jeg havde 3 stk en halv meter over vandet i mit akvarie som er 160langt og 75dybt og 60højt. Og der var ikke et eneste sted med skygge. har også prøvet kun med 2stk, men der var der en anelse skygge øverst i midten af akvariet. mit nye akvarie måler 130x52x52 cm, og det er dækket med 2 lamper.Nicki Henriksen skrev:Hvad måler den lampe kanstrup?
Så alt efter hvor højt du kan hænge lamperne vil jeg sige at de dækker fra 40x40cm til 80x80cm og i mit der var 60cm højt, der havde jeg Carsten forbi og måle lyset og der var ikke mangel på lys hverken ved overfladen eller bunden af akvariet.
her er min annonce : http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 15&t=64990" onclick="window.open(this.href);return false;
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hejsa Kanstrup.kanstrup skrev:Det giver jo ingen mening at linke til en lampe der koster 3 gange så meget.???minedykker skrev:http://www.decocean.dk/shop/p/1898
Beklager jeg linket til en lampe der er dyr ind den du gerne vil sælge manden, forholdt mig til det han spurgt om og da har han ikke har sagt at den ikke måtte koste mere ind 1000kr. ville jeg skam bare linke til en lampe der fungere ganske godt. beklager.

- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Ok, så meget plads har jeg slet ikke i toppen
Nicki
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Det jeg mener er bare, at han hun selv kigger på ebay og har fundet en til omkring 1000kr, og spørger så om det vil kunne række. Så er det vel ret åbenlyst hvorfor, at man ikke bare går ned i den lokale forhandler og køber den der ligger på øverste hylde.???minedykker skrev:Hejsa Kanstrup.kanstrup skrev:Det giver jo ingen mening at linke til en lampe der koster 3 gange så meget.???minedykker skrev:http://www.decocean.dk/shop/p/1898
Beklager jeg linket til en lampe der er dyr ind den du gerne vil sælge manden, forholdt mig til det han spurgt om og da har han ikke har sagt at den ikke måtte koste mere ind 1000kr. ville jeg skam bare linke til en lampe der fungere ganske godt. beklager.

- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Kanstrup, tror du at en enkelt af f.eks. dine lamper vil være nok, når akvariet er 80 cm i længden? Eller vil den skulle for langt op til at sprede lyset ordenligt? Tvivler på at min udlejer vil synes om at jeg har 240W kørende næsten 24/7 når jeg ikke betaler for strøm 

- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Der skal ikke nødvendigvis være 1W/L når vi snakker LED... LED er det mest effektive pr watt der findes. Og så lyser de kun den vej de peger, ikke ligesom T5, hvor halvdelen af lyset lyser direkte opad i en reflektor, som så nærmest bare reflekterer lyset direkte tilbage på T5 røret. Regn mere med 0.6W/L når vi snakker leds med linser på.Wiinberg skrev:Nu har jeg læst lidt med den der tommelfingerregel, 1W/L, PAR osv.. Og jeg synes ikke rigtig jeg kan komme til en konklusion, hvis de 120W til 112 liter skulle være så voldsomt at lampen skal skrues ned?
Ellers er der også den her i samme stil som den lampe du selv linkede til først
http://www.ebay.co.uk/itm/121147938744" onclick="window.open(this.href);return false;
Syntes personligt den ser flottere ud, men det er vel en smagssag

-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Minedykker +1
Maxspect razor ved man er kvalitet til prisen , klart også mit valg.

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Det ville den sagtens kunne klare uden problemer.Wiinberg skrev:Kanstrup, tror du at en enkelt af f.eks. dine lamper vil være nok, når akvariet er 80 cm i længden? Eller vil den skulle for langt op til at sprede lyset ordenligt? Tvivler på at min udlejer vil synes om at jeg har 240W kørende næsten 24/7 når jeg ikke betaler for strøm

- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
det er helt rigtig det du siger, grunden til jeg stadig synes at man " generelt " skal tænke sig om inden man bare køber noget billigt over nettet er at der er rigtig mange der har vært mega uheldig her inde igennem tiden som har ( hoppet over hvor det var nemmest ) for at spare nogen penge Hehe vil jeg da også gerne selv er jo jyde tros alt, men når man gerne vil have et SPS system så er der bare nogen steder hvor man ikke skal gå efter billigst kinamodel, ville bare gerne at folk får en god oplevelse med saltvand og især når de går efter et SPS system som bare kraver at lyset er godt og gå det i stykker så kan man få hjælp uden at skal stå og tænke hvad pokker gør jeg nu. og Kanstrup du må da gi mig ret i at der er mange igennem tiden her inde som har brændt fingeren og blevet skuffet og så siger stop. fordi de har købt for billigt og det går i stykker og så skal købe noget andet og inde de ser sig om er det blevet dyrt. men som sagt det er min holdning helt personlig og man kan bruge den eller lade vær og bare rolig kommer ikke og siger hvad sage jeg Hehekanstrup skrev:Det jeg mener er bare, at han hun selv kigger på ebay og har fundet en til omkring 1000kr, og spørger så om det vil kunne række. Så er det vel ret åbenlyst hvorfor, at man ikke bare går ned i den lokale forhandler og køber den der ligger på øverste hylde.???minedykker skrev:Hejsa Kanstrup.kanstrup skrev:Det giver jo ingen mening at linke til en lampe der koster 3 gange så meget.???minedykker skrev:http://www.decocean.dk/shop/p/1898

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Jeg giver dig helt ret, man skal passe på med at købe for billigt. Men lige præcis med lamperne, der er folk ikke til at snakke med enten er radion eller maxspect det bedste. Men hvad basere i det på? for sjovt nok er der tit problemer med de lamper i roser til skyerne, blæsere der står af ledér der står af osv. Og pudsigt nok så jeg igår endnu en tråd hvor der var problemer med en som så blev til to maxspect lamper der var bøvl med.minedykker skrev:det er helt rigtig det du siger, grunden til jeg stadig synes at man " generelt " skal tænke sig om inden man bare køber noget billigt over nettet er at der er rigtig mange der har vært mega uheldig her inde igennem tiden som har ( hoppet over hvor det var nemmest ) for at spare nogen penge Hehe vil jeg da også gerne selv er jo jyde tros alt, men når man gerne vil have et SPS system så er der bare nogen steder hvor man ikke skal gå efter billigst kinamodel, ville bare gerne at folk får en god oplevelse med saltvand og især når de går efter et SPS system som bare kraver at lyset er godt og gå det i stykker så kan man få hjælp uden at skal stå og tænke hvad pokker gør jeg nu. og Kanstrup du må da gi mig ret i at der er mange igennem tiden her inde som har brændt fingeren og blevet skuffet og så siger stop. fordi de har købt for billigt og det går i stykker og så skal købe noget andet og inde de ser sig om er det blevet dyrt. men som sagt det er min holdning helt personlig og man kan bruge den eller lade vær og bare rolig kommer ikke og siger hvad sage jeg Hehekanstrup skrev:Det jeg mener er bare, at han hun selv kigger på ebay og har fundet en til omkring 1000kr, og spørger så om det vil kunne række. Så er det vel ret åbenlyst hvorfor, at man ikke bare går ned i den lokale forhandler og køber den der ligger på øverste hylde.???minedykker skrev:Hejsa Kanstrup.kanstrup skrev:Det giver jo ingen mening at linke til en lampe der koster 3 gange så meget.???minedykker skrev:http://www.decocean.dk/shop/p/1898
Misforstå mig ej jeg syntes maxspect giver et pænt lys. Men hvordan f....! kan det være at til trods for alle de fejl der er med jævne mellemrum, så mener folk stadig at deres lampe er bedre end en billig "kina" model.? Jeg har brugt "kina" lamper siden jeg startede på saltvand, og jeg har ALDRIG haft problemer... Det syntes jeg er værd at tage med i sine overvejelser, medmindre man kun tænker på at være med på moden selvfølgelig...

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Rettelse : i 2008 havde jeg en "kina" ballast der brændte af til min Hqi lampe. Men det er også det eneste problem jeg har haft med "Kina" lamper siden jeg startede på saltvand i 2002.
Jeg er overbevist om at folk bliver "blinde" og føler sig trygge fordi at noget er et kendt mærke og lidt dyere end ukendte mærker. Og så vælger disse folk at overse alle de små fejl og problemer der rent faktisk har været.? Bare min teori
Jeg er overbevist om at folk bliver "blinde" og føler sig trygge fordi at noget er et kendt mærke og lidt dyere end ukendte mærker. Og så vælger disse folk at overse alle de små fejl og problemer der rent faktisk har været.? Bare min teori

- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hehe Kanstrup.
gir mig har kun 6 stk maxspect og de køre ganske fint, folk kan købe hvad de vil det eneste jeg håber og beder til er at han tænker sig om og så siger jeg ikke mere i denne tråd. dette var ikke et forsøg på at få ham til at køb noget bestemt mækre, mere et forsøg på at få øjnen op for at går man efter et SMUKT SPS rev så er der bare nogen ting man skal tænke over.
Wiinberg hel og lykke med dit set op lige meget hvad du vælger, bare lov mig at tænk dig om så du ikke bliver skuffet. og taber lysten inden du kommer i gang men denne dejlig hobby.
gir mig har kun 6 stk maxspect og de køre ganske fint, folk kan købe hvad de vil det eneste jeg håber og beder til er at han tænker sig om og så siger jeg ikke mere i denne tråd. dette var ikke et forsøg på at få ham til at køb noget bestemt mækre, mere et forsøg på at få øjnen op for at går man efter et SMUKT SPS rev så er der bare nogen ting man skal tænke over.
Wiinberg hel og lykke med dit set op lige meget hvad du vælger, bare lov mig at tænk dig om så du ikke bliver skuffet. og taber lysten inden du kommer i gang men denne dejlig hobby.