Placering af powerhead

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Placering af powerhead

Indlæg af siqu »

Hejsa.

Jeg har et RSM 130d akvarie hvor jeg har placeret powerheadet i højre side og blæser mod venstre. Men fiskene holder sig med i højre side hvor powerheadet er, og det får mig til at tro at der er for kraftig bevægelse i vandet til dem.

Det er et tunze 6025 . Har førsogt at slukke for powerheadet og kun have de standart pumper kørende og kan se at fiskene stille og rolog cirkulere i hele akvariet.

Jeg har ikke mange ider på hvor jeg skal placere den så de kan bevæge sig rundt .

Det er klovne , cromis, og en svensker.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Placering af powerhead

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Jeg har også et rsm 130 liters.

Jeg har 2 stk tunze powerheads i, den ene sidder i bunden i venstre side ( magnet på sideruden i bunden) tror det er en 6045?) og blæser vand langs bagruden i en svag vinkel nedad. Jeg har ikke bundlag i bag stenene!. Min stensætning er ca en trediedel ude fra bagvæggen, med en del hulle i mellem front og bagside, dette gør at fiskene sagtens kan finde læ mellem stenene. Den anden sidder på bagvæg øverst i højre hjørne med magneten i "ledningskammer" = på bagvæg og blæser diagonalt mod forreste venstre hjørne af baljen, denne peger svagt nedad. Denne pumpe er tændt i intervaller af 30 min ad gangen, men kun når der er lys i baljen! Mener det er en 6025. Derud over har jeg kun en pumpe i bagkammer, en tunze silence som laver cirkulation i camber of death. Den blæser op mod overfladen så jeg ikke har noget film på denne. Sidst har jeg retur fra mit overløb der kommer lodret ned lige over den første tunze, så vand fra sump bliver blæst ud i en bred blød stråle. Jeg oplever ikke at mine fisk, skiver, lps osv. Lider under "for meget strøm" men derimod får jeg blæst alt snavs op i vandsøjlen så der er mad til div. Skiver, lps, osv. og snavset ikke lægger sig i death spots.

Vh.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

Kan du ikek tage et billede Charlie.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Eh kan jeg godt, men du kan ikke se pumpernes placering på samme foto.

Finderlige ud af noget.

Hygge
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12

Indlæg af siqu »

Super tak
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Det lyder ellers godt det du skriver, Charlie... (Tips er altid godt)

Jeg har pt kun en 6015 i bunden i højreside der blæser bag LS vandret mod venstre...
Har heller ikke fået monteret nr. 2 pumpe da jeg er i tvivl om fiskene finder det for meget...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Det er rgtigt svært at placere tunze PH i rsm baljen uden at det hele blæser rundt.....
Har som nævnt smidt en timer på den ene pumpe, så må vi se hvor længe den holder?

Har haft placeret nævnte PH flere steder i baljen, denne kombi ser ud til at virke så jeg også har steder med moderat og lavt flow til bla lps.

Jeg skal opgradere til en større balje på et tidspkt så vakler lidt mellem at købe en tunze kontroller og PH til denne, eller om jeg skal købe vortech...... jeg skal klart have varrieret flow i den næste balje.
Ps. I den forbindelse går jeg og pusler med et diy projekt med nogle servo motorer der kan dreje en PH 90 grader og lave en swipe effekt der køre 24/7....
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"