"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mathias_C »

Hej Forum

Da jeg ikke har kunne finde væsentlige forskelle i prisen på Akvastabil akvarie (MOVE) samt kabinet (MARKII) ved de forskellige forhandlere ville jeg hører om i har kendskab til hvilke saltvandsforhandlere som har disse eller forhandler Akvastabil og måske dermed kan skaffe dem? Vil helst "støtte" forhandlere som støtter min hobby :wink:

Så vidt jeg har kunne finde ud af har modellen MOVE (fra 100 cm/275L) 3 huller, det ser dog ud til at de er placeret 2 i en side og 1 i anden (http://www.akvastabil.dk/move/tilbehor#muligheder" onclick="window.open(this.href);return false;) Nogen som har forslag til en kreativ løsning uden 2 overløb eller synlig teknik i begge sider?

Nogen der har erfaringer med/hørt rygter om specialfremstillinger herfra?


________________________________________________________________________________________________
Skulle forhandlere evt læse dette indlæg og være i stand til at hjælpe - er du/i mere end velkommen til at smide en PB
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Esben
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 392
Tilmeldt: søn 29. nov 2009 22:49
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 1999

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Esben »

Bed Styr på dyr om at finde en skarp pris til dig på det. Du kan sagtens få specialfremstillinger fra dem. Det har jeg fået lavet fornyeligt.
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mathias_C »

Uhh det lyder dejlig nemt! (bor 500m derfra) - Så må jeg håbe at de er til at forhandle med :h
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Hartz
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 89
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 22:48
11
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2013

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Hartz »

Petworld har prismatch og den i Viby forhandler saltvand (fisk). Ellers så prøv Bonnie i Viborg, de har også både salt og Akvastabil.
Nu med Akvastabil Mk. II Marine 360L, udstyret med Pacific Sun Metis Hyperion R2, Maxspect Gyre XF150, Skimz Monzter SM163 DC.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=63940
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 28. okt 2010 12:37
13
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mikkel sloth »

Jeg er den lykkelige ejer af et move akvarie fra styr på dyr :)! Selvom folk er hårde i deres omtale af den butik, kan jeg kun rose dem! Fantastisk service også støtter du en lokal forhandler. Ser ingen grund til at støtte en forhandler på Fyn eller Sjælland, da prisen er den samme. Så hellere støtte en lokal, således at de har mulighed for at opfylde deres planer om en større salt afdeling :)
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mathias_C »

Forstår for så vidt godt at folk er lidt hårde ved dem når det kommer til deres saltvand (dyr om ikke andet) - men håber som mange andre virkelig også på det bedste for fremtiden.

Har ingen erfaringer ellers med servicen så der er jeg i hvertfalde positivt stemt indtil andet er erfaret :)

Mikkel<< dit move akvarie, hvordan har du placeret huller og overlæg, og hvad er dine erfaringer, er du tilfreds eller noget jeg skal være særlig opmærksom på?
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 28. okt 2010 12:37
13
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mikkel sloth »

prisen på move og mark II er forskellig. Det kan ikke betale sig, som jeg har gjort at købe move akvariet hvis man ikke skal have låg på. Fordelen ved move er så de forborede huller, men dem kan man også selv lave. Jeg har pt ikke fået etableret rør eller lign endnu, da jeg sidder midt i en eksamensperiode :)! hvis man ikke skal have låget på og har fritstående/hængende lampe som jeg, så kan man ligeså godt spare pengene på move og købe mark II.
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mathias_C »

Men bliver det ikke alt for varmt med låget, og rækker det LED setup ret langt?

Synes dog at MOVE er laaangt flottere i finish end Mark II, men er også med på at det er ret meget at betale for lidt alupaneler, men alligevel :)

Planen var umiddelbart en razor 160w og så selv få boret huller og lavet overløb - men erfarede så at det var standard med huller, hvilket jeg ikke var klar over :-/
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 28. okt 2010 12:37
13
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mikkel sloth »

Finishen er sådan set ret ens. På move er det kantet hvorimod på mark II er det mere afrundet. Jeg har også haft mark II. Hvis du vil have en Razor over, vil jeg helt klart anbefale Mark II. Det er desuden samme skab der medfølger (pånær hulboring i toppladen, men hvem faen kan ikke finde udad det ) Jeg mener der var ca 1000,- i forskel på de to akvarier. Jeg ville ikke selv have deres LED setup, da jeg ikke helt tror på hvor effektivt det måtte være. Derimod har jeg selv Razor over mit, og det er simpelthen konge!
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mathias_C »

Esben skrev:Bed Styr på dyr om at finde en skarp pris til dig på det. Du kan sagtens få specialfremstillinger fra dem. Det har jeg fået lavet fornyeligt.
Esben må man høre hvad du har fået lavet :biggrin:
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mathias_C »

Mikkel sloth skrev:Finishen er sådan set ret ens. På move er det kantet hvorimod på mark II er det mere afrundet. Jeg har også haft mark II. Hvis du vil have en Razor over, vil jeg helt klart anbefale Mark II. Det er desuden samme skab der medfølger (pånær hulboring i toppladen, men hvem faen kan ikke finde udad det ) Jeg mener der var ca 1000,- i forskel på de to akvarier. Jeg ville ikke selv have deres LED setup, da jeg ikke helt tror på hvor effektivt det måtte være. Derimod har jeg selv Razor over mit, og det er simpelthen konge!
Hmm synes den er svær, synes move virker mere "eksklusivt", men kan godt være at det snyder. Lyder lækkert med Razor'en, er spændt på at prøve den!
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
18
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Saltvandsforhandlere af Akvastabil

Indlæg af Mathias_C »

Har været i kontakt med akvastabil, og de mener det vil blive for dyrt/tidskrævende at ændre "orginal" setup'et. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres kloge meninger om dette setup (se billedet).

tænker at der er følgende muligheder:

1) Lave et overløb med nedløbsrør og sikkerhedsrør - og have returen i modsatte side, jeg må så finde på en måde at skjule returrøret med min opsætning?

2) Lave et overløb med nedløbsrør og sikkerhedsrør - og have returen til at køre bag på akvariet og over kanten?

3) Lave et overløb med nedløbsrør og returrør - altså uden sikkerhedsrør

Hvad tænker i, lad mig høre jeres meninger/egne sumpsetup?

Pft. :GO
Vedhæftede filer
Filtersump.pdf
(137.49 KiB) Downloadet 134 gange
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"