Hejsa SF venner, håber i er landet godt i 2014?
Jeg har et spørgsmål?
Jeg er ved at planlægge et større akvarie, i den forbindelse leder jeg efter ideer og inspiration til følgende.
Jeg vil gerne have en sump der består af forskellige mindre moduler så man kan koble et modul af og hive et modul ud af gangen og rengøre dette? Jeg ville så forbinde de forskellige moduler med gennemføringer, kuglehaner og fleksibel slange.
Hvis nu jeg fx laver 4 moduler og modul 1 er der hvor vandet kommer ned og modul 4 er retur kammer og lader disse stå i direkte forbimdelse med hinanden via gennemføringer osv. Hvordan kan jeg så sikre et flow i modul 2 og 3 som fx kunne være skummer modul og refugium? Er det noget med at lave flere paralelle strenge og så stye flowet via kuglehaner, eller kan man lave et eller andet med en mindre pumpe på hvert modul eller hvad? Hvis man kan lave det som jeg tænker så kan der jo bare knaldes moduler på alt efter hvor meget plads man har.....så kunne et modul 5 fx være til div. Reaktorere, modul 6 frag tank, modul 7 dsb med anarob filtrering osv osv......
Håber det giver mening? Lidt svært at beskrive..... men kunne godt tænke mig en sump der er til at arbejde i og med samtidigt med at systemet kan køre videre.
Kom gerne med ideer.
Tak.
Charlie
sump opbygget i moduler. spørgsmål
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
sump opbygget i moduler. spørgsmål
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;