Er der en retningslinje for hvormange bobler der skal værer i bobbel tælderen og hvor hurtig vandet skal løbe igennem?
hvordan er det med Ph i reaktoren? (6,?)
osv
på forhånd tak

Så fint kan jeg slet ikke styre boblerne, det min 5-10 pr sek. kan det værre regulatoren som er gået i ged!PederP skrev:Kører den reaktor med pH styring. Cirka 80ml/min og en pH på 6,60
Når ventilen er åben kører jeg med en til halvanden boble pr sekund, og det er stadig rigeligt til at den kan følge med. Så 2½-5 bobler pr sek. lyder af meget?
Hvilken medie har du i?
@starF.
Jeg er stadig relativt ny med kalkreaktor. Kan du forklare hvorfor man ikke må justere værdierne op med den, eller hvad der kan gå galt?
Hvis jeg har ligget lidt højt/lavt, så har jeg indtil nu bare fået det på plads ved at finjustere pH'en i reaktoren..
Det lyder som om nåleventilen er gået i ged, eller der måske sidder noget snavs i den.Hvam skrev:Så fint kan jeg slet ikke styre boblerne, det min 5-10 pr sek. kan det værre regulatoren som er gået i ged!PederP skrev:Kører den reaktor med pH styring. Cirka 80ml/min og en pH på 6,60
Når ventilen er åben kører jeg med en til halvanden boble pr sekund, og det er stadig rigeligt til at den kan følge med. Så 2½-5 bobler pr sek. lyder af meget?
Hvilken medie har du i?
@starF.
Jeg er stadig relativt ny med kalkreaktor. Kan du forklare hvorfor man ikke må justere værdierne op med den, eller hvad der kan gå galt?
Hvis jeg har ligget lidt højt/lavt, så har jeg indtil nu bare fået det på plads ved at finjustere pH'en i reaktoren..
Det er ikke fordi det er giftigt eller noget, at man styre balancen i akvariet med kalk reactoren, det anbefales bare man ikke gør det, da det let giver ubalance og gør det svært at stabilisere. Det er langt lettere at stille og rolig justere ph ned, indtil kh er stabil, og er kh for lav, så manuelt buffer den lidt så længe kalkreactoren er under indkøring.PederP skrev:@starF.