Hjælp til sacrophyton fastgørelse???

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Hjælp til sacrophyton fastgørelse???

Indlæg af nielsk »

Hej jeg købte 2 store flottte sacrophyton i saltvandsbutikken i sidste uge for 270 kr og synes det er et kanon køb :shock:
Men men men jeg har et problem, de sad ikke fast på noget solidt. Jeg satte dem fast på 2 knytnæve store koralsten med elastikker. Men elastikken gnaver bare ind i dem og skære af "foden"
Det smågrus som sidder under dem begyndte at rådne på den ene og blev helt sort, så det blev skrabt af og smidt ud. Men nu er de 2 koraller rigtigt godt trætte af tilværelsen som akvariepryd og folder sig ikke ud.
HVORDAN får jeg dem sat fast på noget, købte reefbond idag hos e-akvariet, men ville høre om nogen har bedre råd. Har tidl. brugt locktite til stenfragmenter - kan man bruge det til læderkoraller???????????
Hjælp :D

ps, har pt. opgivet elastikker
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

fyr en tandstik gennem den og ind i en sprække på en sten
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
nielsk
Reactions:
19

Indlæg af nielsk »

Jamen de er pænt store, 15-20 i diameter når "kronen" er foldet ud, de fanger en del modstand i vandstrømmen.
Hvad med træ, rådner det ikke og kan man evt. bruge noget af et grillspyd, dem har jeg masser af i træ og kan skære til??
Lyder ellers som en fantastisk ide - og billig :)
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

meningen er de selv går af den efter nogen dage men nu du siger de er så store så kan en tandstik sgi nok ik holde
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
21
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Hej Niels

Har du nolge brede elastikker? De gnaver ikke så meget og kan muligvis holde korallen fast uden, at man strammer dem for meget.
nielsk
Reactions:
19

Indlæg af nielsk »

tak for de hurtige svar, som altid er der hjælp at hente her :C
Jeg har valgt en kombi løsning med 3 halve tandstikker stukket lidt ind foden, resten er så brugt som forankringsstænger ned i reefbond og det hele er fastgjort på en sten. Nu håber jeg det er en holdbar løsning - skal nok komme med en opdatering på tråden senere - evt. med et par pics.

Men andre ideer og løsninger modtages stadig MEGET gerne!

Jeg brugte pakkeelastikker, ikke de helt brede men en mellemting - ellers en god pointe Mads.

Kan så lige informere om at min blå linkia søstjerne har haft meget fornøjelse af at spise af det halvrådne materiale omkring koralroden, der er åbenbart lidt balance på "revet" :D
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"