Hej knowledgable akvarister og godt nytår.
Har nylig købt et omvendt osmoseanlæg. Det lille fra aquili med silikatfiltet.
Efter at have skyllet forfiltrene igennem, tilsluttede jeg membranhuset. Skruede op for hanen, fuld hammer, med det resultat at der kom et højt "POP!" Efter et par sekunder da en fitting røg af modtryksfiltret. Oops?
Jeg prøvede efter gensamling at åbne en smule for vandet, og då piblet det stille ud af både spildevands- og osmosevands slangen.
Nu syntrs jeg imidlertidigt at have set på nettet at folk åbner helt op for hanen når de bruger deres osmoseanlæg. Det gør jeg helst ikke igen!
Så spørgsmålet er vel: hvor meget skal der åbnes for vandhanen?
Sidespørgsmål til den der måtte kende anlægget: der er tilsyneladende en ekstra stor o-ring med. Men på mit anlæg sad der allerede en, nemlig på den ene ende af membranen. Er det bare en ekstra? Kan ikke se at den passer andre stedet.
TAK:-)
aquili osmosoanlæg
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
Re: aquili osmosoanlæg
Helt op. Det var bare en dårlig samling. De fittings er beregnet til tryk og de låser når der kommer tryk på.
O ring eller flad gummi pakning..? Der burde ikke side en o ring på selve membranen kun nede i den tynde ende. Men på huset skulle der meget gerne side 2
O ring eller flad gummi pakning..? Der burde ikke side en o ring på selve membranen kun nede i den tynde ende. Men på huset skulle der meget gerne side 2
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Tror da at alle skruer helt op for vandet, så med mindre du har et meget højt tryk på rørene, vil det blot være en dårlig samling.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2625 Vallensbæk
- Saltvand siden?: 2009
Oki tak
Tror det er en ekstra O-Ring.