Har fået lidt bonus på den ene LS.
En koral af en art, vil selv skyde på en form for sps, men er ikke sikker, polypperne er omtrent 3-4mm i diameter, brun med grøn kant, det inderste er lidt mørkeblåt.
Beklager den ringe billedkval.
ID på denne søges.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
ID på denne søges.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense c
Re: ID på denne søges.
Prøv og Google cyphastrea
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Et par andre muligheder Turbinaria patula eller Turbinaria peltata
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Er enig med Silas. Det kunne ligne en Cyphastrea.
Hvis der er, så er det en LPS.
Den skal du være glad for, for det er en koral som ikke ses så tit.
Ud fra toppen af korallen, hvor den er blå i bunden og har røde polypper, så kunne det være en cyphastrea occelina.
Den ser du slet ikke ret ofte og den bliver gerne solgt med det samme.
Hvis du kigger i Monti tråden og ser på et af billederne af M. "sunset", så kan du se de to eksemplarer jeg har stående af C. occelina.
Amerikanerne er vilde med at give korallerne de mest fantastiske salgsnavne. C.occelina kaldes "meteor shower"
For god ordens skyld skal det nævnes, at det ene af de to eksemplarer jeg har, er Toms (Gnizten) Vi fik dem hjem sammen for ca 3 uger siden fra Tyskland, hvor de havde fået 6 eksemplarer hjem.
Mindre end to timer efter de var kommet på, var de alle væk. Så ser man den, skal man slå til med det samme.
https://www.google.dk/search?q=cyphastr ... 80&bih=820" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
Hvis der er, så er det en LPS.
Den skal du være glad for, for det er en koral som ikke ses så tit.
Ud fra toppen af korallen, hvor den er blå i bunden og har røde polypper, så kunne det være en cyphastrea occelina.
Den ser du slet ikke ret ofte og den bliver gerne solgt med det samme.
Hvis du kigger i Monti tråden og ser på et af billederne af M. "sunset", så kan du se de to eksemplarer jeg har stående af C. occelina.
Amerikanerne er vilde med at give korallerne de mest fantastiske salgsnavne. C.occelina kaldes "meteor shower"
For god ordens skyld skal det nævnes, at det ene af de to eksemplarer jeg har, er Toms (Gnizten) Vi fik dem hjem sammen for ca 3 uger siden fra Tyskland, hvor de havde fået 6 eksemplarer hjem.
Mindre end to timer efter de var kommet på, var de alle væk. Så ser man den, skal man slå til med det samme.
https://www.google.dk/search?q=cyphastr ... 80&bih=820" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
Senest rettet af crazy seahorse ons 25. dec 2013 14:12, rettet i alt 1 gang.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
Tak for den hurtige respons, må nok sige at jeg også hælder over til Cyphastrea.
Bliver da ekstra glad hvis det ikke er en man ser så tit, især når den er kommet frem af sig selv.
Bliver da ekstra glad hvis det ikke er en man ser så tit, især når den er kommet frem af sig selv.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen