Vi skriver søndag d 22.
Jeg har nu været ved julemanden (Flemming aka koralfarmen) som jeg betragter som min mentor og læremester udi saltvandshobbyen og hente 130 L modnet vand fra hans system.
Har skiftet ca 120 L ud af min samlede volumen på 160 L

Nå, det hele ser ud til at lykkedes, jeg beholdte alt levende i DT og lod ca 40 L blive der i, denne minimale vandstand varede ca 2 min......
Alle fisk, rejer, lps mm. Ser ud til at have klaret det. Fisk svømmer nu glade rundt igen og spiser fint.....NO STRESS

Jeg har også slukket for mit UV led lys og vil holde dette slukket i 14 dage, da Flemming og jeg talte om at det måske er dette lys, i mange timer pr dag der langsomt har brændt mine sps af?????? De lps jeg har har ikke været placeret loge så højt i baljen og ej heller direkte under uv.
Fik også et par nye små frags med hjem fra Flemming, nu må vi se om de overlever?

Jeg skal nok skrive videre på forløbet på den anden side af julen, så evt. Interresseret kan følge med.
Kan i nu have en god fredelig jul alle sammen og tak for at i vil dele jeres erfaringer med os "nye"
Charlie