Meanwell 48-60D, restspænding

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2009

Meanwell 48-60D, restspænding

Indlæg af Bergenser »

Hejsa

Jeg læste på et tidspunkt en vejledning til hvordan man slukkede LEDer, monteret på Meanwell 48-60D, helt.
Det drejer sig om at man, f.eks. ved brug af DIM4, bruger 0-10V DC til dæmpning på driveren. Når DIM4 giver 0 VDC, lyser dioderne stadig ganske lidt.
LEDGROUPBUY har nogen relæ kontakter der kan bruges har jeg læst... jeg går ud fra de bare lukker for forsyningen (230VAC) til driveren ved brug af kontaktsættet på DIM4eren?

Jeg så desuden en tråd på et tidspunkt hvor en reklamerede med, at man bare kunne sætte en modstand parallelt over + og - til LEDerne.
Er der nogen der har prøvet dette og kan bekræfte at det virker? Hvilken modstand skal der bruges? Andre praktiske hensyn?

Mvh Peter
Brugeravatar
J.A
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 9230 Svenstrup Jylland
Saltvand siden?: 2008

Re: Meanwell 48-60D, restspænding

Indlæg af J.A »

Hej Bergenser
Jeg ved at der er nogle som har sat en 1 Kohm modstand parallelt over + og - for at rykke spændingen helt i 0v .
Du kan også have kontaktur/timer foran dine drivere så vil de også slukke helt for LEDene.
Det vil svare til det samme som dine relæ kontakter.
Mvh J.A
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af demian »

Bergenser skrev:Hejsa

Jeg læste på et tidspunkt en vejledning til hvordan man slukkede LEDer, monteret på Meanwell 48-60D, helt.
Det drejer sig om at man, f.eks. ved brug af DIM4, bruger 0-10V DC til dæmpning på driveren. Når DIM4 giver 0 VDC, lyser dioderne stadig ganske lidt.
LEDGROUPBUY har nogen relæ kontakter der kan bruges har jeg læst... jeg går ud fra de bare lukker for forsyningen (230VAC) til driveren ved brug af kontaktsættet på DIM4eren?

Jeg så desuden en tråd på et tidspunkt hvor en reklamerede med, at man bare kunne sætte en modstand parallelt over + og - til LEDerne.
Er der nogen der har prøvet dette og kan bekræfte at det virker? Hvilken modstand skal der bruges? Andre praktiske hensyn?

Mvh Peter
hej jeg har en dim4 min slukker helt uden relæ, eller led,erne kan ikke lyse med så lav spænding men har relæet også bruger det bare ikke :wink:
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Ulrik »

demian skrev:
Bergenser skrev:Hejsa

Mvh Peter
hej jeg har en dim4 min slukker helt uden relæ, eller led,erne kan ikke lyse med så lav spænding men har relæet også bruger det bare ikke :wink:
Hmm det forstår jeg ikke rigtig, Peter. Jeg har også en DIM4 men der er faktisk et svagt lys hele natten på en del af dioderne.
Vil du sælge dit relæ?
Mvh
Ulrik
Brugeravatar
Bergenser
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Bergenser »

J.A skrev:Hej Bergenser
Jeg ved at der er nogle som har sat en 1 Kohm modstand parallelt over + og - for at rykke spændingen helt i 0v .
Du kan også have kontaktur/timer foran dine drivere så vil de også slukke helt for LEDene.
Det vil svare til det samme som dine relæ kontakter.
Mvh J.A
Hej J.A
Ved du hvem? jeg vil gerne have bekræftet det lidt nærmere af vedkommende...
Skulle nødigt brænde driveren af pga. dette indgreb :-)
Brugeravatar
J.A
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 9230 Svenstrup Jylland
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af J.A »

Hej
Jeg mener at Dodomand har brugt i hans setup