Hej
I de sidste par uger har min turbosnegl, med nogle dages mellemrum været væltet om på ryggen og jeg har sat den ret igen,skal man lade den ligge,kan den selv komme på fode igen.
hva gør i ?
Mvh Mogens
turbosnegle
- Hartz
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2013
Re: turbosnegle
Jeg har ikke selv oplevet det, med mine tre. Men da jeg købte dem, sagde forhandleren, at de ikke selv er i stand til at vende sig.
Nu med Akvastabil Mk. II Marine 360L, udstyret med Pacific Sun Metis Hyperion R2, Maxspect Gyre XF150, Skimz Monzter SM163 DC.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=63940
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=63940
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Hvis den kan nå noget fast som LS eller glas kan den vende sig selv, men hvis den ligger ude i sandet er du formentlig nødt til at hjælpe den.
Men når den bliver ved med at vælte, er der jo en årsag til det, og jeg går næsten ud fra det ikke skyldes vildt overdreven brug af vodka eller VSV
Jeg har 2 turboer med konisk hus og 1 mexikansk, jeg har ialdrig været ude for at nogen er væltet.
Ved ikke om det kan tænkes den kan have spist et eller andet mere eller mindre giftigt (dinoer?). Har salinitet, temperatur, pH eller næring ændret sig af betydning?
Men når den bliver ved med at vælte, er der jo en årsag til det, og jeg går næsten ud fra det ikke skyldes vildt overdreven brug af vodka eller VSV

Jeg har 2 turboer med konisk hus og 1 mexikansk, jeg har ialdrig været ude for at nogen er væltet.
Ved ikke om det kan tænkes den kan have spist et eller andet mere eller mindre giftigt (dinoer?). Har salinitet, temperatur, pH eller næring ændret sig af betydning?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
LAcl fuckede mine helt op - det var som om de havde drukket! Totalt sløve - faldt tit ned og var meget meget længe (1 dag) om at vende sig om hvis de ikke fik en hånd
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
lacl kan som bigo gøre dem sløve og få dem til og tilte, en magnesium over 1650 får dem også til og vælte om kuld. Men de kan jo også selv vælte uden der er nogen grund, nogen turbo arter kan rejse sig selv men der er også nogen som ikke kan, men kan aldrig huske hva der er for der kan og ikke kan.
Nå men ser jeg en ligge på ryggen der hjemme så vender jeg den da bare
Nå men ser jeg en ligge på ryggen der hjemme så vender jeg den da bare
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3200 Helsinge
- Saltvand siden?: 2013
Tak for svarene, bruger ik lacl el vsv. nej poulD det er ik fordi den er sprit stiv
det eneste tal der er for højt er po4. Måske jeg skulle lave den en rolator.. Vil gå ind og sætte den på ret køl..