Begyndende Cyano?
- Davidj
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5500 Middelfart
- Saltvand siden?: 2013
Begyndende Cyano?
Er dette begyndende cyano? Har kun observeret det på denne ledning og så meget lidt på beslaget på en cirkulationspumpe.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Re: Begyndende Cyano?
Jeg har faktisk for nylig renset pumpe i frag tanken, da der var et lag micro alger på ledning/holder som var ved at gå til. På det døde slim kom der nemlig lidt cyano. 
Jeg har ingen andre algeædere end snegle i det akvarium, og det er det eneste område de ikke kan nå. Da jeg ændrede noget på N/P ratioen betød det at de få alger der var gik til. Gætter på cyanoen der kom på grund af manglende "clean up crew".
Kan det være noget lignende?

Jeg har ingen andre algeædere end snegle i det akvarium, og det er det eneste område de ikke kan nå. Da jeg ændrede noget på N/P ratioen betød det at de få alger der var gik til. Gætter på cyanoen der kom på grund af manglende "clean up crew".
Kan det være noget lignende?
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Davidj
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
Muligvis kan det godt være sådan noget. Har kun en Hugo som ville kunne tage det. Men han han pt nok at tage sig til. Har også et søpindsvin. Men det kan ikke nå ledningen eller holderen. Så det er bare en omgang rens der måske skal til 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hverken Hugeo eller søpindsvin tager cyano
- Davidj
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
Nej det ved jeg. Det er der vel intet det gør.
Forstod bare i tidligere kommentar at det kom pga cleaner Crew ikke kom i nærheden og så kom cyano.

Forstod bare i tidligere kommentar at det kom pga cleaner Crew ikke kom i nærheden og så kom cyano.

- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Yes, det var sådan det var ment.Davidj skrev:Nej det ved jeg. Det er der vel intet det gør.
Hvis man er over en algefase, og der ikke bliver ryddet op i de alger der går til, så kan cyano ernære sig af det.
Går det så stærkt at clean up crewet ikke kan følge med, kan det IMO være nødvendigt at at hjælpe lidt manuelt.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand