Min har ligget på 8,9 til 9,3 det sidste halve år og synes det er meget passende. Jeg måler alle mine værdier hver Fredag, men Kh måles også om Tirsdagen. Mine værdier svinger meget minimalt, så den måling jeg laver Tirsdag er en fast vane, da jeg på den måde kan fange en fejl, hvis der nu pludselig skulle opstå noget med min balling pumpe mm. Kan godt li at måle mit vand.
Jeg har i lang tid haft KH på 12 for at øge væksten. Det har jeg haft fine resultater med. Aktuelt har jeg sænket den til omkring 10 da jeg er lidt for utryg ved at lave en fejl med en KH på 12, som måske pludselig er på 15.
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Har ladet min falde fra lidt under 10 til omkring de 8 over de sidste par uger. Syntes korallerne har fået mere intens farve, men vokser ikke helt så hurtigt som da den var høj.
Jeg forsøger at holde min på 7,5 - 8,5
Nogen siger at en lav KH giver flottere farver og mere "robuste" koraler, samt nogen siger at en højere KH giver mere vækst.
Jeg behøver ikke "tunet" vækst, men vil hellere have sunde og robuste koraler.
Om der er hold i det skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er jo nok personlige præferencer
Hvordan oplever i forskellen mellem høj og lav KH?