1.
Hvad er det mest optimale og gøre under vandskift?
- Jeg har lige lavet et vandskifte hvor jeg slukkede retur pumpen og så sugede vand i display tanken, det var sådan set fint nok. Men når jeg skal have det nye vand i tog jeg bare en 25 liters dunk og blandede salten i og så hældte det i display tanken, dette fik en masse lort til at flyde rundt, er det bedre at vandt tilføres i sumpen og så bare starte retur pumpen i mens?.
2.
Jeg har lige fået en tunze 6095 som skal erstatte mine to tunze 6045, tror i jeg bliver nød til at have en controller på så den ikke gøre på maks? for der er smæk på! selvom min Valifurum ser ud til at nyde det meget godt, da den var begyndt at stå i hjørnet sammen med mine dumme klovne (;
3. Nu har jeg haft mine 2 klovne i 1,5 måned og de bevæger sig ikke væk fra en radius på 20 cm. Kun om aftenen er de lige på tur rundt i overfladen. De ligger nærmest også på siden. Er der noget jeg kan få dem til at "opføre" sig mere normalt?.
4. Nu har jeg ingen baggrund, men der sætter jo sig en tynd brun hinde på glasset, skal det fjernes på det bagerste glas også?.
5. Opdagede lige under skiftning af vandet at jeg har en sten som fungere som bro som er løs, er der noget jeg kan bruge til at få den til at sætte sig fast igen og hvilket? (;
Håber i kan hjælpe mig lidt!
Og god akvarie lørdag !