I går opdagede jeg at min DIY LED lampe kun lyste på 5-10 %. Har i dag afmonteret den og kan høre, at den laver en lav hyletone. 3 ud af de 12 dioder lyser slet ikke og dem skifter jeg derfor. Dioderne er serieforbundet og jeg bruger en Meanwell LPF-60D-48 driver. Jeg prøver pt at tjekke for alle eventuelle fejl og har derfor et par spørgsmål.
1: Hvad skyldes hyletonen
2: Skal Driver+ monteres på LED+ eller skal Driver+ gå til LED- ? Led'erne sidder jo plus, minus, plus, minus hele vejen da de er serieforbundet.
3: Jeg har også en Meanwell LPF-25D-42 driver liggende. Vil den være bedre at bruge? Er træt af at skulle skifte dioder. Dette er anden gang på 3 uger at der skal skiftes dioder. Dioderne er Cree LED's fra DIY Aqualight og burde således være af god kvalitet. Derfor antager jeg at jeg har lavet noget forkert. Men hvad?
Mvh Johan
Akut brug for hjælp. Lampe er død
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Akut brug for hjælp. Lampe er død
+ fra driveren skal til plus på dioderne. Men det burde ikke være så svært, for hvis de ikke forbindes rigtigt lyser de ikke.
Hvis du ikke vil skifte dioder hele tiden, hvad ikke burde være nødvendigt, så skru lidt ned på effekten, så de ikke kører på 100%
Cree er mange forskelige dioder, men hvilke er det du har brugt?
Hvis du ikke vil skifte dioder hele tiden, hvad ikke burde være nødvendigt, så skru lidt ned på effekten, så de ikke kører på 100%
Cree er mange forskelige dioder, men hvilke er det du har brugt?
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
jeg ved desvære ikke hvad det er for nogle andet end at jeg engang for længe siden fik dem fra DIY aqualight. Cool white og Royal blue. Jeg prøver at skrue ned for potentiometeret så. Håbede at du så tråden Carsten. Du er altid god for et hurtigt svar når det brænder 

o_O
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Kan ikke helt lade være med at spørge om hvad du har af køling siden du skifter hver 3 uge? Lyder som om de brænder af?
[center][Aktiv]350L Trigon https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=89762
[Lukket]250 Liters: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 92&t=53795[/center]
[Lukket]250 Liters: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 92&t=53795[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Hejsa gutter.
Jones, jeg er sgu bange for at du løber ind i det problem at du IKKE kan skrue ned for amp ud på den driver.....? Jeg har også meanwell 60D-48.... og IKKE 60-48D min ER en 60D-48 og har prøvet at skille den af, den er fyldt m sort "beg" silicone et eller andet så man ikke kan skrue ned for amp ud. Jeg køre også med cree CW på denne driver, har aldrig endnu mistet en led, det er et spørgsmål om hvor mange du kommer på strengen, så hver enkelt led ikke får for mange amp. Jeg har 12 stk på nu, den driver kan trække 14 stk.
Jeg har søgt råd hos Carsten om samme....... og har selv fundet ud af at de 2 drivere er identiske, på når hvor D'er står. Efter 60... fyldt med beg og ikke muligt selv at skrue ned for amp ud.....efter 48..... mulig at skille og stille amp. Ud
Håber det giver mening?
Go weekend.
Charlie
Jones, jeg er sgu bange for at du løber ind i det problem at du IKKE kan skrue ned for amp ud på den driver.....? Jeg har også meanwell 60D-48.... og IKKE 60-48D min ER en 60D-48 og har prøvet at skille den af, den er fyldt m sort "beg" silicone et eller andet så man ikke kan skrue ned for amp ud. Jeg køre også med cree CW på denne driver, har aldrig endnu mistet en led, det er et spørgsmål om hvor mange du kommer på strengen, så hver enkelt led ikke får for mange amp. Jeg har 12 stk på nu, den driver kan trække 14 stk.
Jeg har søgt råd hos Carsten om samme....... og har selv fundet ud af at de 2 drivere er identiske, på når hvor D'er står. Efter 60... fyldt med beg og ikke muligt selv at skrue ned for amp ud.....efter 48..... mulig at skille og stille amp. Ud
Håber det giver mening?
Go weekend.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Ps.
Jeg har en KÆMPE blæser fra en gamer pc på toppen af min heatsink, har sat et potmeter på og den kører laaaangsomt og helt lydløst,og holder heatsink på MAX 30 grader..også vigtigt.
Charlie
Jeg har en KÆMPE blæser fra en gamer pc på toppen af min heatsink, har sat et potmeter på og den kører laaaangsomt og helt lydløst,og holder heatsink på MAX 30 grader..også vigtigt.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;