Selvom jeg efterhånden har en del år på bagen saltvandsmæssigt! Så har jeg aldrig haft et Akvarie med udvendig sump! (Derfor ny i faget underfora)
Jeg skal nu købe det ind og skriver en liste så jeg kan lave den mest basic rørføring og så må i meget gerne skrive om jeg mangler noget helt essentielt!
Mine huller i akvariet er der 3 af og 32-33 mm i diameteren ..
25mm:
3 rørgennemføringer
1 kuglehane (har en i forvejen)
3 m rør
1 blød 90• vinkel
6 vinkel 90•
3 unioner
1 m flex slange (er det til returen??)
1 slangestuds
Pvc hjælp!
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Re: Pvc hjælp!
Jeg har lavet en lille artikel omkring det setup jeg er i gang med at sætte op, måske den kan hjælpe dig lidt på vej.
http://blog.klabbe.net/wordpress/opbygn ... ering-pvc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ved jo ikke hvordan dit setup ser ud, det betyder jo meget for hvad du skal købe ind.
Hvis din retur har tendens til resonans så vil jeg nok anbefale en silikoneslange der.
http://blog.klabbe.net/wordpress/opbygn ... ering-pvc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ved jo ikke hvordan dit setup ser ud, det betyder jo meget for hvad du skal købe ind.
Hvis din retur har tendens til resonans så vil jeg nok anbefale en silikoneslange der.
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Mit bliver modsat af dit, med returen lige under hullerne! Okay så dropper jeg flexslangen og leder efter noget silikone slange istedet!
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Er der nogle kæmpe mangler jeg skal tilføje inden jeg bestiller ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis slangestudsen er til flex/silicone slangen kan den erstattes af et lille stykke rør
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det gik jeg bare ud fra den var... Som sagt.. Ingen viden herom.. Jeg har noget mindre rør liggende her hjemme jeg evt kunne bruge.. Men nu er det jo ikke den største post! Så tror jeg bare der skal bestilles!