Dampfisk fra forhandler..
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
Dampfisk fra forhandler..
Hej i kummen..
Jeg var for nyligt på jagt efter en klovnfisk til den enlige jeg havde overtaget med akvarie. I min iver faldt jeg over at (indsæt forhandler navn) havde nogle til salg, og besluttede mig for at køre de 25 km ned for at kigge på varene. Jeg blev mildest talt ekstrem skuffet over (indsæt forhandlers rigtige navn) daværende udbud, og fiskene så faktisk deforme ud. Der var døde fisk i akvarierne og priserne på koraler var ekstreme. Nogle gange laver man nogle dumme køb, og dette var en af dem, jeg havde jo lige kørt 25 km, og der var også 25 km hjem igen.. Og kone og børn ventede spændt.. bla bla bla.. Jeg købte den jeg syntes så finest ud. Nu har den siden jeg har købt den, svømmet 8-taller ved forruden 24 timer i døgnet. Den spiser.. bevares. Men for satan hvor er den ikke sjov at se på, spørgsmålet er også om den stresser den anden (velfungerende og rolige) klovn.
Hvad ville i gøre?
Jeg var for nyligt på jagt efter en klovnfisk til den enlige jeg havde overtaget med akvarie. I min iver faldt jeg over at (indsæt forhandler navn) havde nogle til salg, og besluttede mig for at køre de 25 km ned for at kigge på varene. Jeg blev mildest talt ekstrem skuffet over (indsæt forhandlers rigtige navn) daværende udbud, og fiskene så faktisk deforme ud. Der var døde fisk i akvarierne og priserne på koraler var ekstreme. Nogle gange laver man nogle dumme køb, og dette var en af dem, jeg havde jo lige kørt 25 km, og der var også 25 km hjem igen.. Og kone og børn ventede spændt.. bla bla bla.. Jeg købte den jeg syntes så finest ud. Nu har den siden jeg har købt den, svømmet 8-taller ved forruden 24 timer i døgnet. Den spiser.. bevares. Men for satan hvor er den ikke sjov at se på, spørgsmålet er også om den stresser den anden (velfungerende og rolige) klovn.
Hvad ville i gøre?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2005
Re: Dampfisk fra forhandler..
lav den til sushi
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
Nu tror jeg ikke der er nogen der er i tvivl om hvilken forhandler du snakker om, du skrev et indlæg for et stykke tid siden hvori du siger præcis det samme omkring en navngiven butik, i det indlæg skrev du også at fiskene så deforme ud og der var døde fisk i akvarierne, men du nævnte ikke noget om at du havde købt en at de efter din mening deforme fisk, men da du nu HAR købt den, og mener den er syg eller andet, så ville jeg hvis det var MIG (ville aldrig ske hvis jeg havde den opfattelse at der var døde fisk og deforme fisk til stede) kontakte denne butik, som dog skal det lige siges, samtidig drives af en super service minded person, der bestemt ikke går ned på sit service niveau, og fortælle ham omkring fisken, så er jeg sikker på i sammen finder en løsning.DanielXavier skrev:Hej i kummen..
Hvad ville i gøre?
Nu har jeg aldrig oplevet dårlig behandling, døde fisk (enkelte vil der altid være) eller deforme/ direkte syge fisk i omtalte butik, og priserne på koraller er helt sikkert heller ikke for krydret, det er en butik, og priserne er ikke højere end andre steder.
Men ring til butikken og fortæl hvad du har oplevet, herinde kan vi nok ikke rigtig hjælpe med andet

- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Han har nok givet dig en syg fisk for at være ond ved dig
Hvorfor handler du der, hvis du ikke var tilfreds i forvejen ?

Hvorfor handler du der, hvis du ikke var tilfreds i forvejen ?
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Mon ikke spørgsmålet kan vendes om. Den klovnfisk du har stresser den nye.
Hvordan ser det ud ren størreses mæssigt i forhold til den gamle.
Hvordan ser det ud ren størreses mæssigt i forhold til den gamle.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 16
Pasex:
Sådan opfattes tingene jo så forskelligt.
Kasper:
I forvejen? Har ikke tidligere haft dårlige erfaringer derfra.
Carsten:
Den nye er ca. 25% større end den gamle er.
Kasper:
I forvejen? Har ikke tidligere haft dårlige erfaringer derfra.
Carsten:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan godt være at problemet ligger der.DanielXavier skrev: Carsten:
Hvis den gamle har udviklet sig til en hun, om end lille en, og den nye så også er det. Vil den nye væk. Og den forsøger fortvivlet at komme væk.
Se om du kan finde en anden der kan have fisken i nogle dage for at se om den falder til ro der.
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
Når fisk gør sådan er det som regel fordi at de andre beboere stresser dem, at de ikke kan gemme sig i det nye akvarie eller at de er dumme.
Som regel går det over i løbet af nogle dage, men jeg ville da prøve at adskille dem en dag eller to. Måske kunne du rykke lidt rundt på nogle sten, så den gamle ikke kan kende det? Så er de begge "nye"
Som regel går det over i løbet af nogle dage, men jeg ville da prøve at adskille dem en dag eller to. Måske kunne du rykke lidt rundt på nogle sten, så den gamle ikke kan kende det? Så er de begge "nye"

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
Hvad mener du med det opfattes forskelligt.? Det er et direkte løsningsforslag om at kontakte sælger og snakke med ham hvid du mener fisken fejler noget. Dit indlæg ligger mere op til at kritiserer en forhandler et at finde en egentlig løsning..?
Taget direkte fra den omtalte tråd.
tors 7. nov 2013 22:57
Ja.. man burde. Var satme skuffet sidst jeg var forbi.. Næsten alle akvarier var tomme, en stod med død fisk, og en anden med en bunke deforme klovnfisk. Men skal da ned og have en bedre oplevelse i weekenden.
Nok også derfor der siges at du vidste der "måske" var noget galt med hans deforme fisk..?
Taget direkte fra den omtalte tråd.
tors 7. nov 2013 22:57
Ja.. man burde. Var satme skuffet sidst jeg var forbi.. Næsten alle akvarier var tomme, en stod med død fisk, og en anden med en bunke deforme klovnfisk. Men skal da ned og have en bedre oplevelse i weekenden.
Nok også derfor der siges at du vidste der "måske" var noget galt med hans deforme fisk..?
Senest rettet af pasex tors 14. nov 2013 06:59, rettet i alt 1 gang.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Ud fra et tidligere indlæg som du skrev, kunne jeg se at du ikke var tilfreds, så det er bare derfor at det undrede migDanielXavier skrev:Pasex:
Kasper:
I forvejen? Har ikke tidligere haft dårlige erfaringer derfra.![]()
Ja.. man burde. Var satme skuffet sidst jeg var forbi.. Næsten alle akvarier var tomme, en stod med død fisk, og en anden med en bunke deforme klovnfisk.![]()

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 16
Kasper j.
Det var så den dag jeg var dernede og købte en fisk ja..
Carsten og TOSTRA
Ja det er selvfølgelig muligt den er kvinde, den lille.. Men det skal altså siges, at den er meget meget roligt, og svømmer meget forsigtigt rundt og hygger sig. Den afmærker hverken territorie eller er på nogen måde aggressiv overfor den anden, der er ingen interaktion imellem de to fisk, da den nye bare har travlt med at sejle 8-taller. Den anden ligner næsten et spørgsmålstegn overfor den stores aktivitet. Sten er rykket rundt et par gange uden held.
Det var så den dag jeg var dernede og købte en fisk ja..

Carsten og TOSTRA
Ja det er selvfølgelig muligt den er kvinde, den lille.. Men det skal altså siges, at den er meget meget roligt, og svømmer meget forsigtigt rundt og hygger sig. Den afmærker hverken territorie eller er på nogen måde aggressiv overfor den anden, der er ingen interaktion imellem de to fisk, da den nye bare har travlt med at sejle 8-taller. Den anden ligner næsten et spørgsmålstegn overfor den stores aktivitet. Sten er rykket rundt et par gange uden held.