Vertex Alpha for lidt smæk på pumperne?
- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Vertex Alpha for lidt smæk på pumperne?
Vertex Alpha 300 - Jeg har for lidt smæk på min Vertex Alpha 300 skummer. Derfor tænkte jeg at jeg skillede pumperne ad og gjorde dem rene. Det hjalp lige lidt. Men når at jeg piller luftslangen af til dem og holder en finger på. Så suger det godt nok. Jeg har prøvet at åbne lyddæmperne til luft indtaget. For at se om det skulle hjælpe. Men det hjælper heller intet. Der er et ekstra hul ved siden af luftindtaget på skummeren. Nogen der ved hvad det bruges til. Og kan det være noget der, som der kan være stoppet inde i hullet. Eller andre gode ideer til hvorfor at den bliver så sløv, når at den skal trække luft ind?
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Re: Vertex Alpha for lidt smæk på pumperne?
Hej Espen
Det ekstra luft indtag er til ved brug af feks ozon, hvis det er den du tænker på. Det lille rør luft slangen er sat på ved indsugningen på pumpen prøv og skille det ad og rens det lille huld med evt en mad nål der sidder tit et ordentligt lag kalk der som ned sætter luft indsuget
Det ekstra luft indtag er til ved brug af feks ozon, hvis det er den du tænker på. Det lille rør luft slangen er sat på ved indsugningen på pumpen prøv og skille det ad og rens det lille huld med evt en mad nål der sidder tit et ordentligt lag kalk der som ned sætter luft indsuget
- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Re: Vertex Alpha for lidt smæk på pumperne?
Hej Thue,
det er næsten det eneste sted at jeg synes at jeg ikke har renset. Jeg prøver lige at se om det kan være det der er galt. Hvis der er andre forslag er jeg meget lydhør
mvh
Esben
det er næsten det eneste sted at jeg synes at jeg ikke har renset. Jeg prøver lige at se om det kan være det der er galt. Hvis der er andre forslag er jeg meget lydhør

mvh
Esben
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group