Håber ikke du tager det som en fornærmelse Hougaard

Vi må alle spænde ballerne sammen, og gemme vores had væk. Ellers lukker du bare tråden.engelquist skrev:Hvis tråden kan holdes på sporet uden tidligere diskussioner om salt fedtes ind i debatten, er det fint- Men orker ikke den mudderkastning igen, så hold jer venligst på sporet...
Okay hvad skal man så bruge hvis man bruger balling. UltraSPS eller Blue Tressuremipe skrev:Kvaliteten er stort set den samme, men det er indholdet ikke længere!
Førhen var der blandet stort set de samme mængder af de forskellige salte i, men i dag er der en del forskel på både mg, ca og k indholdet, så man skal vurdere om man vil bruge bl.a. kalkreaktor eller Balling ved siden af, i forhold til hvilken salt man vælger.
Om du bruger Balling eller kalkreaktor er et fedt.Kasper j. skrev:Okay hvad skal man så bruge hvis man bruger balling. UltraSPS eller Blue Tressuremipe skrev:Kvaliteten er stort set den samme, men det er indholdet ikke længere!
Førhen var der blandet stort set de samme mængder af de forskellige salte i, men i dag er der en del forskel på både mg, ca og k indholdet, så man skal vurdere om man vil bruge bl.a. kalkreaktor eller Balling ved siden af, i forhold til hvilken salt man vælger.
Og det bliver altsammen spist.pederrevnørd skrev: Har du hørt at leverpostej i supermarkedet pakkes i forskellige indpakninger, til forskellige priser?
Så længe at det bliver lavet i Tyskland og ikke kina er jeg gladpederrevnørd skrev:Om du bruger Balling eller kalkreaktor er et fedt.Kasper j. skrev:Okay hvad skal man så bruge hvis man bruger balling. UltraSPS eller Blue Tressuremipe skrev:Kvaliteten er stort set den samme, men det er indholdet ikke længere!
Køb du det salt af de 2 ovennævnte som er på lager og billigst.(med mindre du er rig)
Har du hørt at leverpostej i supermarkedet pakkes i forskellige indpakninger, til forskellige priser?
Må man spørge hvorfor du har den modvilje med salt fra Kina?Kasper j. skrev: Så længe at det bliver lavet i Tyskland og ikke kina er jeg glad
+1Lord Mike skrev:Forstår simpelhen ikke hvorfor nogen gør salt til raketvidenskab![]()
Jeg har igennem alle år med saltvand købt det som jeg kunne finde som billigst uden at gå op i oprindelse, producent eller andet. Mine akvarier har aldrig kørt dårligt af denne årsag, og i de perioder hvor det ikke har kørt optimalt har det aldrig været pga salttypen.
Selv har jeg igennem de sidste par år kørt med en salt som kommer fra Polen, om den så bliver produceret der vides ikke men det er den billigste salt jeg hidtil har prøvet og akvariet står snorlige.
Det skal siges at jeg i den periode hvor jeg har haft saltvand næsten altid har haft et mix af soft, LPS samt SPS koraller.
Så jeg vil klart anbefale at købe den billigste og om muligt forblive ved denne salt samtidig med at lave vandskift med samme intervaller, da dette gør det langt nemmere at holde værdier som Ca, Kh samt Mg.
Med de mange fødevareskandaler, Kina har oplevet gennem de seneste år, kan man godt blive bekymret for om indholdet i salt fra Kina nu også er i orden...Petercw skrev:Hvis man ikke vil have ting, som er lavet i Kina, så kan du snart ikke købe noget...
Hvor ting er samlet, blandet, kogt, bagt, limet eller andet er da noget af det mest ligegyldige... Der findes gode produkter som er blandet i kina og der findes dålige, ligesom alle andre lande.
Den eneste forskel er at der bliver lavet flere produkter i kina, end i resten af verden til sammen.
Jeg er heller ikke bekymret for at bruge salt fra kina. Jeg bruger selv Blue Tressure. Jeg vil bare ikke spise leverposteg fra kinapederrevnørd skrev:Leverpostejen kommer ikke fra Kina,
Men det gør begge de 2 fabrikater salt du spørger om.
Hvis du hellere vil have salt fra Tyskland, så er der flere andre at vælge imellem - og så er det den du skal vælge.
Held og lykke
HAHAHAAHAHKasper j. skrev:Jeg er heller ikke bekymret for at bruge salt fra kina. Jeg bruger selv Blue Tressure. Jeg vil bare ikke spise leverposteg fra kinapederrevnørd skrev:Leverpostejen kommer ikke fra Kina,
Men det gør begge de 2 fabrikater salt du spørger om.
Hvis du hellere vil have salt fra Tyskland, så er der flere andre at vælge imellem - og så er det den du skal vælge.
Held og lykkeDet var det jeg mente
Vi er helt enige om at der har været for mange skandaler med fødevarer i Kina.nbd skrev:
Med de mange fødevareskandaler, Kina har oplevet gennem de seneste år, kan man godt blive bekymret for om indholdet i salt fra Kina nu også er i orden...
Jeg mener at huske noget om, at danske Arla var medejer af et af de firmaer der kom melamin i mælkepulver og gjorde mere end 300.000 børn syge.Carsten skrev:Vi er helt enige om at der har været for mange skandaler med fødevarer i Kina.nbd skrev:
Med de mange fødevareskandaler, Kina har oplevet gennem de seneste år, kan man godt blive bekymret for om indholdet i salt fra Kina nu også er i orden...
Men jeg tror nu vi skal se lidt mere nuanceret på det.
I Kina er der rigtigt mange hovedrige mennesker, men hovedparten af dem har ikke ret meget mere end til en skål ris om dagen.
Derfor tror jeg at de skandaler sker, fordi folk udelukkende går efter billigste produktet.
Hvorimod det som vi efterspørger, blot kan stige hvis behovet er der. om vi betaler 195 kroner eller 199. Det betyder ikke noget, hvorimod det har stor betydning for den lokale fattige kineser om han/hun skal betale 8 eller 10 Yuan om dagen for mælke erstatning til deres barn
PoulD skrev: Jeg mener at huske noget om, at danske Arla var medejer af et af de firmaer der kom melamin i mælkepulver og gjorde mere end 300.000 børn syge.
I kina er der vist iøvrigt dødsstraf for fusk med fødevarer. Lars Barfod og slagter Thulin skal måske være glade for de ikke bor derude![]()
Der har da været temmelig mange skandaler også i DK med mange tons gammelt råddent kød der blev solgt, og plastikstykker i rejerne o.s.v.