Blev lokket af det fine tilbud hos DecOcean og købte en Tridacna med på vej hjem i dag. I løbet af det første kvarter efter jeg satte den i baljen, har min Halichoeres chloropterus 3 gange angrebet muslingen. Den fisk blev sgu kun købt i sin tid netop til at beskytte muslinger mod snegle. Jeg har tydeligvis sat ulven til at vogte får

Nu kan jeg så ikke lade være med at tænke, at det da sikkert er det samme der er sket sidste gang jeg købte en Tridacna. Dengang troede jeg det var min røde Goniopora der havde fået muslingen til at hoppe ud og begå selvmord. For den sags skyld kan gylten endda også være synderen gangen før igen.
Ikke nok med det, min gamle sure fløjlsklovn har også set sig gal på den. Den har nu 2 gange puffet så hårdt til muslingen, at den har lavet en halv somersault - ovenikøbet på den lange led.
Nu har jeg lige i foreløbig sat et fiskenet ned ved siden af muslingen. Det får i al fald den grønne djævel til at holde sig på laaang afstand, men det holder jo nok ikke i mange dage. Ved ikke om der kan være et forsvindende lille håb om, at den får lov at være i fred når den ikke længere er helt ny. Tror dog ikke selv på det. Tror heller ikke jeg vil kunne fange gylten. Er faktisk lidt rådvild og aner ikke hvad jeg skal gøre

Merde !