Fodring
- Jalockin
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 3200 Helsinge
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Helsinge
Fodring
er det alle saltvandsfisk der spiser Artemia ?
for hvis det er så kunne jeg nok finde på at fodre mine fisk med levende foder istedet for flager - da jeg har på fornemmelsen at det er lidt sjovere at se dem "jage" for føden end at de svømmer rundt i overfladen og napper.
Jeg læste at der var en der håndfodrede sine klovne, hvis du læser dette: med hvad og hvordan ?
for hvis det er så kunne jeg nok finde på at fodre mine fisk med levende foder istedet for flager - da jeg har på fornemmelsen at det er lidt sjovere at se dem "jage" for føden end at de svømmer rundt i overfladen og napper.
Jeg læste at der var en der håndfodrede sine klovne, hvis du læser dette: med hvad og hvordan ?
360L under planlægning
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er både rigtigt og forkert! En nyklækket artemia skal bruges som foder inden for et par timer, ellers er den tom næring, lige som en franskkartoffel.mikkel skrev:Artemia har en meget ringe næringsværdi, så det bør ikke blive dit "hovedfoder"
Hvis man derimod fodrer de nyklækkede artemia i et par dage, har de både fået lidt mere størrelse og samtidigt fået så meget næring i sig at det igen er et godt foder emne.
Personligt synes jeg ikke det er besværet værd at opfodre artemiaerne
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Aalborg
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er da noget vrøvl! Det er da helt korrekt at det breder sig mere på overfladen, og langt hurtigrere i overløbet hvor det ikke har nogen funktion.
Frosne artemia, er ikke frosne når du fodrer med dem! De skal tøes op inden. Og de breder sig i hele akvariet når de hældes i, til stor glæde for koraller og muslinger.
Frosne artemia, er ikke frosne når du fodrer med dem! De skal tøes op inden. Og de breder sig i hele akvariet når de hældes i, til stor glæde for koraller og muslinger.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
Der er jeg godt nok ikke helt enig med dig.Det er både rigtigt og forkert! En nyklækket artemia skal bruges som foder inden for et par timer, ellers er den tom næring, lige som en franskkartoffel.
Hvis man derimod fodrer de nyklækkede artemia i et par dage, har de både fået lidt mere størrelse og samtidigt fået så meget næring i sig at det igen er et godt foder emne.
Personligt synes jeg ikke det er besværet værd at opfodre artemiaerne
Nu har jeg lavet en del opdræt både af diverse tetra og notho'er. Jeg mindes især en Nothobrancius spec 'Nyando River' den var ikke mere end 2 mm da den klækkede og efter en 4 uger var hannerne udfarvede og målte 4-5 cm og hunerne var ca i1 cm mindre, men det er sgu da tilvækst der vil noget, og det resultat er altså opnået ved at fodre med artemia.
Der er blevet taget fra samme portion i 2-3 dage. Dertil skal siges at der er blevet fodret 2 gange i døgnet morgen og aften.
Nu vil du sikkert straks sige at det er fordi det er ferskvandsfisk, men de har altså en voldsom væksthastighed og det kræver altså at føden er der og har et vist næringsindhold
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Killioten skrev:[
Der er jeg godt nok ikke helt enig med dig.
Nu har jeg lavet en del opdræt både af diverse tetra og notho'er. Jeg mindes især en Nothobrancius spec 'Nyando River' den var ikke mere end 2 mm da den klækkede og efter en 4 uger var hannerne udfarvede og målte 4-5 cm og hunerne var ca i1 cm mindre, men det er sgu da tilvækst der vil noget, og det resultat er altså opnået ved at fodre med artemia.
Der er blevet taget fra samme portion i 2-3 dage. Dertil skal siges at der er blevet fodret 2 gange i døgnet morgen og aften.
Nu vil du sikkert straks sige at det er fordi det er ferskvandsfisk, men de har altså en voldsom væksthastighed og det kræver altså at føden er der og har et vist næringsindhold
Det havde jeg sørme heller ikke forventet du var!!
Nothobrancius og andre killi fisk er noget specielle i hele taget, da deres opvækst skal være overstået på ganske få uger. De vil formentligt også kunne nå voksen størrerse ved at spise støvet der landede på den vandpyt de er klækket i.
Nu er det ikke mig der har fundet ud af det med næringindholdet i nyklækket artemia, men forskere rundt om i verden.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
Okay jeg indrømmer jeg har hørt dit synspunkt før, men jeg er aldrig faldt over en videnskablig artikel angående manglende næring i artemia
Det undre mig bare at folk snakker så meget om det, for det kan sagtens bruges til at få fisk eksempelvis Paracheriodon innesi til at sætte æg.
Det undre mig bare at folk snakker så meget om det, for det kan sagtens bruges til at få fisk eksempelvis Paracheriodon innesi til at sætte æg.
MVH
Henrik
Henrik