Efter som der er så meget snak om kalkreaktorer i øjeblikket , så sætter jeg lige billeder ind i denne super informative tråd som Erik har lavet ... af min nystartede
kalkreaktor .. Nogen kunne måske få gavn af/afklaret nogle spørgsmål i denne tråd. Eller få inspiration!

Jeg synes selv det var ret så forvirrende .. Indtil jeg lige fik sat mig ind i det..
Jeg har valgt følgende til mit reaktorsetup:
Kalkreaktoren er en Grotech Hcr200
Ph controller med aquamedic probe
6 kg CO2 flaske
Tunze regulator/manometer
Milwaukee Magnetventil
Vertex nåleventil v. Udløb
20 microen garnfilter i 10" filterhus fra Rentpostevand.dk som sidder før nåleventilen.
Tunze 150-800l/t pumpe til at føde reaktoren med vand.
Mediet i reaktoren er grov A.R.M medie og koralgrus fra Klovnfisken.
Jeg fik boostet min kh fra 9 til 11 cirka , da jeg koblede reaktoren på. Startede med et udløb på 150ml/min og 6.85 i ph i reaktoren hvilket fik kh til at stige. Jeg skruede op for ph for at få kh til at falde til de 9 igen.. Var helt oppe på 7.25 i ph inden den faldt, samtidig med at jeg skruede ned for udløbet til 100ml/min. Den ligger stabilt nu på 100ml/min og 7.10 i ph og holder en kh på 9.3 nu.
Andre kunne måske få gavn af dette, da jeg som sagt også var i tvivl om en masse.. Det står i min tråd meget af det, men tænkte det var ganske relevant her i denne fine tråd..