Belastning af dannebrogsrejer?
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Belastning af dannebrogsrejer?
Hvor meget belaster et par dannebrogsrejer akvariet?
Jeg har 2 occellaris og en gul neon gobi i mit 54 liters nano nu og jeg ville egentlig gerne have et par dannebrogsrejer, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget de belaster systemet da jeg heller ikke vil overbelaste det.
Jeg har 2 occellaris og en gul neon gobi i mit 54 liters nano nu og jeg ville egentlig gerne have et par dannebrogsrejer, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget de belaster systemet da jeg heller ikke vil overbelaste det.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Du kunne jo nøjes med en.
Jeg tror ikke de er en belastning da de spiser de fodreraster der evt vil komme og så er det jo godt for fiskene at blive pusset lidt.
Jeg tror ikke de er en belastning da de spiser de fodreraster der evt vil komme og så er det jo godt for fiskene at blive pusset lidt.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Dannebrogsrejer sviner, men det er ikke ret meget i forhold til fisk. De kan også godt sulte ihjel, hvis ikke man på en eller anden måde sørger for, at de tilgodeses. Hvis ikke de kommer frem og spiser ved normal fodring, må man evt. forsøge at målrette fodringen af dem, f.eks. ved at give dem et stykke af en pillet reje eller andet. De tager som regel gerne foderet af hånden, hvis man holder det hen foran "snuden" på dem.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Men vi er vel enige i, at dannebrogsrejer ikke producerer affaldsstoffer ud af ingenting vel?nyberg skrev:Dannebrogsrejer sviner, men det er ikke ret meget i forhold til fisk. De kan også godt sulte ihjel, hvis ikke man på en eller anden måde sørger for, at de tilgodeses. Hvis ikke de kommer frem og spiser ved normal fodring, må man evt. forsøge at målrette fodringen af dem, f.eks. ved at give dem et stykke af en pillet reje eller andet. De tager som regel gerne foderet af hånden, hvis man holder det hen foran "snuden" på dem.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4200 Slagelse
Dannebrosrejer trives bedst hvis de går flere sammen, og da vores fisk sjældent har så mange parasitter at rejerne kan leve af det
søger de foder alle steder i akvariet, også steder hvor fisk ikke kan nå ind, så belastningen vil være meget ringe da de spiser en del foder som ingen ville have haft nogen glæde af.

Venlig hilsen
Frank Johansen.
Frank Johansen.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Det vil da ligefrem være en nedbrydning, hvis rejerne indtager foder, der ellers ikke ville være spist.Frank Johansen skrev:Dannebrosrejer trives bedst hvis de går flere sammen, og da vores fisk sjældent har så mange parasitter at rejerne kan leve af detsøger de foder alle steder i akvariet, også steder hvor fisk ikke kan nå ind, så belastningen vil være meget ringe da de spiser en del foder som ingen ville have haft nogen glæde af.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK