325 liters woha akvarium på 130 * 50 * 50
128 liters sump
Træskelet af 45*120
Beklædt med 12 mm østen finerplader derefter beklædt med "new yorker" sten
TEKNIK:
Bubble king mini 160 skummer
Tunze silence 2400 lt retur pumpe
Varmelegme Jäger 200 w
2 stk Kessil 350 w led
1 stk tunze 6095
Aquamedic SP 3000 Niveaumat
GHL doserings maskine med 4 udgange.
Uranus osmose anlæg
Min plan fra starten af var at anskaffe mig et akvarie billigst muligt og dermed anskaffe mig teknik brugt. Dog indså jeg hurtigt at det kan være svært, så 6095, osmose anlæg og ghl doserings maskine er købt fra ny.
Akvariet købte jeg brugt og det trængte virkelig til en kærlig hånd! Men god tålmodighed og en god omgang knofedt, så fik jeg det renset.
Planen var fra starten et bord uden synlige former for håndtag låger, så det endte med new yorker stenene.
Her er der lidt billeder af projektet.
Jeg fik akvariet op og køre med doktor tims i oktober måned og fik tilføjet 2 klovn fisk. De gik så i halvanden måned, dog tilbragte de al tiden i det ene hjørne, jeg fik så tilføjet en veliferum. Det hele spillede, men lige pludselig døde kirurgen, det viste sig at være marine velvet som var skyld i døden, det spredte sig til klovnene som tog billetten. Derefter blev akvariet tømt, stensætningen pillet fra hinanden og skyllet. Der stod jeg så med dilemmaet om at droppe saltvands drømmen eller prøve igen. Og med tanke på bla alt det tid og penge jeg allerede havde brugt skulle det have en chance! så her står jeg så nu, med ny stensætning, akvariet malet bagpå og er ved at fylde vand op igen.

Er i øvrigt meget åben for ris/ros og gode råd