achilles og palet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
dyr200
Reactions:

achilles og palet

Indlæg af dyr200 »

hej har lige et spørgsmål da jeg har den achilles og godt kunne tænke mig en blå palet, så ville lige høre om de to banditter kan gå sammen for har hørt fra 2 dyreforhandler de godt kan men os andre der siger de ikke kan hvad er det rigtig svar ??
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: achilles og palet

Indlæg af Mikki »

dyr200 skrev:hej har lige et spørgsmål da jeg har den achilles og godt kunne tænke mig en blå palet, så ville lige høre om de to banditter kan gå sammen for har hørt fra 2 dyreforhandler de godt kan men os andre der siger de ikke kan hvad er det rigtig svar ??
Det rigtige svar må være individuelt da der aldrig er noget der er sikker i den her Hobby :T
Har haft held ved nogle og andre har ikke kunne acceptere hinanden. Men er sikker på der er andre herinde der måske har lidt mere viden om det end mig :GO
hvis du har forholdende til det ville jeg hvis det var mit ønske prøve det af;)
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
dyr200
Reactions:

Indlæg af dyr200 »

Der er bare det at hvis det så ikke kan og det er min achillis der går til vil jeg satme være ked af det
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af toni »

Ikke for at male fanden på væggen, men vor achilles gik til kort tid efter en ny palet blev tilført systemet... Paletten har det fint i dag, en vil anbefale dig at holde den i karantæne i minimum 2 - 3 mdr inden du smider den i.

Paletter er nemt modtagelig for sygdomme efter min erfaring og god til at give dem videre.

Vi skal have en achilles igen, men så vil nuværende palet ha været i minimum 11 mdr i systemet for at sikre den ikke bærer rundt på noget skjult skidt som muligvis sidst.

Vi aner jo ikke hvad achillesen fik, men det blind og kunne ikke indtage føde...

Det er bare vor erfaring..
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

De fleste kiruger vil til enhver tid acceptere en palet.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
dyr200
Reactions:

Indlæg af dyr200 »

har en ven der har en jeg kan købe og den burde ikke fejle nået køber aldrig fisk ved forhandler dårlig erfaring nemlig
dyr200
Reactions:

Indlæg af dyr200 »

´slet ingen der kan give mig et ordenligt svar
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Hva forventer du af et ordentligt svar ??

De to fisk har ikke nogen ligheder så som sådan ville de sagtens kunne accepterer hinanden, jeg ser ikke nogen problemer i det, men med achilles er der ikke rigtig nogen retnings linjer, for hvis den er faldet godt til i baljen og mener den styrer nu så kan man risikere den bliver meget hård ved alle nyankomne fremover.

Da jeg havde min og tilsatte nye fisk i akvariet fik de sig en alt for varm velkomst, personligt så ville jeg lægge mere vægt på og holde achilles og derfor ikke ville turde tage chancen med andre kiruger så hellere holde achilles som den har det nu og så værne om den. achilles er en fisk der stresser utrolig nemt og hvis den stresser er du ultra sårbar over for sygdomme, så at risikere dette sker fordi man øger fiske mængden ville jeg ikke gøre, men det er jo heller ikke mit akvarie :-)
dyr200
Reactions:

Indlæg af dyr200 »

Så det du prøver at fortælle er at det ikke er en god ide og sætte dem sammen??
Forstår det sådan at jeg ikke må smide flere fisk i nu fordi jeg har en achillis i ??
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Der er en stor risiko forbundet med at sætte andre fisk ind bagefter.
Der har været eksempler på at den nye fisk er blevet pelset inden for få timer.
Samtidig har den en meget lav stress tærskel. Så blot en der træder hårdt i gulvet (overdrevet selvfølgelig), kan give den pletter.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

I mange sammenhæng taler man om en 'slut-fisk" - den sidste der kan puttes i - achilles er en sådan fisk.
dyr200
Reactions:

Indlæg af dyr200 »

Okay for har tilføjet en gul kirurg der efter og der gjorder den, den intet og er ikke den der styre akvariet hos mig pt hvertfald ligner det ikke
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

dyr200 skrev:Så det du prøver at fortælle er at det ikke er en god ide og sætte dem sammen??
Forstår det sådan at jeg ikke må smide flere fisk i nu fordi jeg har en achillis i ??
Det jeg prøver på og fortælle er at det er rigtig svært og sige go eller ej, som erik og carsten skriver så er den en fisk man betegner som den allersidste man putter i baljen, forstået på den måde at, når den er faldet til (dette er svært og sige hvornår) så vil den mere eller mindre slås med alt der kommer ned til den. Og da man kan have svært ved og vide om den er faldet til eller ej syntes jeg chancen er for riski.

Jeg ved bare hvor let den har ved og tage sygdom til sig så jeg ville ikke putte en palet ned til den, men dette er ikke mit valg kun min holdning til om du skal gøre det eller ej.

Du kan sagtens putte fisk ned til den frem over, men igen der er chancer for den vil tæve dem eller blive stresset over det og så holde op med og spise. Så måske gøre op med dig selv hva du ønsker mest der skal køre.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"